בחיק הטבע, ביער סטף שבהרי ירושלים, הושקה אתמול שדולת הכנסת להגנה על הרי ירושלים בראשות ח"כ פרופ' אלון טל (כחול לבן), שהוקמה על מנת לרכז ולהוביל בכנסת את הפעילות לשמירה והגנה על השטחים הפתוחים וערכי הטבע.  ההשקה החגיגית נערכה על רקע החשש מהשלכותיה של תוכנית תחבורתית שנויה במחלוקת בצומת אורה באזור, הצפויה לשמש תשתית לתוכניות בנייה נרחבות על חשבון השטחים הפתוחים.

"יש קונצנזוס רחב בציבור, ולפיו עלינו לשמור מכל משמר על הריאות הירוקות הללו, שהן בעלות ערך עליון מבחינה סביבתית וחברתית", הדגיש ח"כ טל והוסיף: "אני מקווה שהמועצה הארצית תיקח בחשבון את התמיכה הרחבה בהגנה על הרי ירושלים ואני קורא לה לדחות את התוכנית ולקדם חלופות תחבורתיות העדיפות מבחינה סביבתית, חברתית וכלכלית". 

אלון טל, כחול לבן (צילום: אלעד מלכא)
אלון טל, כחול לבן (צילום: אלעד מלכא)

עו"ד יוסף אקרמן, סמנכ"ל הפורום לישראל ירוקה אשר השתתף באירוע מסר כי "השדולה להגנת הרי ירושלים בכנסת מבקשת לחרוט על דגלה את ההגנה הסביבתית על הרי ירושלים. במאבק זה כמו במאבקי איכות סביבה רבים, טוב לראות את שיתופי הפעולה בין הקואליציה לאופוזיציה. אנו תקווה כי חברי הכנסת יעשו הכל בשביל לעצור תוכניות בנייה הרסניות לטבע".

באירוע השתתפו יו"ר הכנסת מיקי לוי, חברי הכנסת בשדולה החדשה, מנכ"לית החברה להגנת הטבע איריס האן, אנשי ארגון "מצילים את הרי ירושלים", פעילי סביבה ותושבים מהאזור.

בשנים האחרונות מובילה החברה להגנת הטבע פעילות ציבורית ומקצועית נגד יוזמות בנייה העלולות לפגוע בטבע ובשטחים הפתוחים שבהרי ירושלים, בין היתר ברכס לבן, בסובב הדסה, בהר חרת, במצפה נפתוח, בקריית יערים, בצור הדסה, ביער האנגלי ועוד.  באירוע הדגישו הח"כים את חשיבות השמירה על השטחים הפתוחים שבהרי ירושלים ואת כך שיש למצוא פתרונות לבנייה למגורים בתוך גבולות העיר ירושלים, ולא על חשבון השטחים הפתוחים.