רעידת אדמה בעוצמה 6.4 הורגשה הלילה (שלישי) בקפריסין. על פי המכון הסיסמולוגי האירופי-ים תיכוני (EMSC), מוקד הרעש שהורגש סביב השעה 3:07, היה בעומק של שני קילומטרים. כמו כן, תושבים ברחבי הארץ דיווחו כי הרגישו את רעידת האדמה. לפי שעה, אין התרעה לצונאמי ולא דווח על נפגעים או נזק.

לפי הודעת המשטרה, התקבלו מאות פניות של אזרחי ישראל שטענו כי הרגישו את הרעש שמקורו בקפריסין. המכון המצרי לאסטרונומיה וגיאופיזיקה העריך את עוצמת רעידת האדמה בעוצמה 6.6 ודיווח כי היא הורגשה בקהיר, במרחק של 415 קילומטרים ממחוז דמיאטה במדינה.

פרופ' זוהר גבירצמן, מנהל המכון הגיאולוגי של ישראל, שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לרעש האדמה: "התזוזות שהורגשו בארץ הן לא כל כך חמורות. על פי המידע שיש ברשותנו כרגע, בשעה שלוש ושבע דקות התחרשה רעידה באזור מערב קפריסין, הרעידה נקלטה ברשתות האירופאיות, הרעידה נקלטה גם אצלנו במרכז הססמולוגי, במכון הגיאולוגי בירושלים".

"אנחנו נמצאים די רחוק מהמוקד, באופן ריאלי כל רשת יש לה את המכשירים שלה ואת הרגישות שלה, אם הייתה נמדדת פה הייתה מגיעה ל-6.5. למזלנו הגדול הרעידה הזו התרחשה במרחק מאיתנו, אם הייתה מתרחשת קרוב אלינו, שש וחצי זו רעידה מאוד חמורה והיא הייתה צריכה לגרום נזק גדול".

תושב נהריה, בן 70, המתגורר בבניין מגורים בקומה רביעית סיפר לוואלה!: "אשתי ואני הרגשנו היטב את עצמנו זזים לצדדים על הכסא וספה במשך כעשר שניות. מיד היה ברור לנו שזו ללא ספק רעידת אדמה. עוד לפני שראינו מבזק חדשות".

בספטמבר הורגשה רעידת אדמה בעוצמה 6.5 באי כרתים שביוון. המכון הגיאודינמי באתונה העריך את עוצמת הרעידה במספר כ-5.8, ואילו השירות הגיאולוגי של ארצות הברית קבע כי מדובר ברעידה בעוצמה 6.0. הרעידה התרחשה כ-14 קילומטרים מדרום מזרח לבירה הרקליון, והיא הורגשה גם באי הסמוך סנטוריני. עומק הרעש היה כשני קילומטרים.

באוקטובר רעידת אדמה בעוצמה 5.8 שמקורה בים התיכון הורגשה בישראל. לפי עדי ראיה, הרעש הורגש גם בקהיר שבמצרים. אגף הסיסמולוגיה במכון הגיאולוגי בישראל מסר כי הרעש הורגש כ-600 ק"מ מחיפה.