תוכנית ייחודית, במימון רשות החדשנות וחברות הייטק, תקנה יכולות וידע בתחומי שמירת האקלים לתעשיית ההייטק ולמעונינים להשתלב בה.
התוכנית תועבר על ידי מכללת אפקה להנדסה בהובלת אבי בלאו, ראש מכון אפקה להנדסה וכלכלה מעגלית ויועץ בכיר לקיימות למשרדי ממשלה, בשילוב לשכת המסחר ישראל־ארה"ב - גוף המאגד חברות המהוות כרבע מהכלכלה הישראלית.

בתוכנית: כנסים מקצועיים ושלושה מחזורי הכשרה שיועברו על ידי אנשי אקדמיה ותעשייה, ומטרתה היא לייצר זירת ידע וחדשנות, שתשפר את יכולת תעשיית ההייטק למכור בעולם בזכות הפחתת טביעת הפחמן של המוצרים, וכן תסייע לה לפתח פתרונות טכנולוגיים למשבר האקלים.

הקהילה תאפשר גם הזדמנויות למידה ושיווק למפתחים ישראלים, באמצעות חיבורים למרכזי חדשנות טכנולוגיים סביבתיים בעולם.
על פי רשות החדשנות, רק 9% מיוזמות הסטארט־אפ החדשות שהחלו בשנה שעברה פועלות בתחום הגנת הסביבה.

בלאו טוען כי בכל שדרות ההייטק לא מודעים לתחום הסביבה. "התוכנית המוצעת על ידנו מהווה פריצת דרך, ואנו מקווים שזוהי סנונית ראשונה", אמר.

"היא מיועדת למהנדסים, למדענים, למנהלי מוצר ולאנשי שיווק בתעשיית ההייטק, ליזמי הייטק ולג'וניורים שמחפשים את עתידם בענף, ונועדה לחשוף אותם לאילוצים שמציבים תחומי סביבה ואקלים בשיטות פיתוח מוצר, להכיר את כלי התוכן הסביבתיים, להכיר את הצרכים של חברות בעולם שמנגישות פתרונות טכנולוגיים לבעיות סביבה ואקלים, וליישם את היכולות של ההייטק הישראלי לתת מענה לצרכים אלו. עם הכרזת הממשלה על איפוס פליטות גזי החממה בישראל עד 2050, במקביל למהלכים דומים בעולם, הצורך נעשה דחוף".