ירושלים החלה בהשקת מהלך יוצא דופן בהיקפו בארץ של התייעלות אנרגטית: העירייה הודיעה כי בכוונתה להחליף את כל מערכות התאורה בעיר לתאורת LED ירוקה ומתקדמת במסגרת התוכנית שמוביל ראש העיר משה ליאון.

על פי התוכנית, שמתפרסמת ב"מעריב" לראשונה, המטרה היא להחליף את כלל פנסי הרחוב והתאורה של הגנים הציבוריים ושל מגרשי הספורט בעיר לתאורת לד. מדובר ב־68 אלף נורות, כך ש־25,500 יוחלפו עד סוף השנה הנוכחית. עד כה הוחלפו כ־15% מהנורות (10,500). על פי התוכנית, בשנת 2023 יוחלפו עוד 15 אלף ב־44 שכונות ברחבי העיר.

התקציב ליוזמה השאפתנית אושר לאחר הכנת תוכנית מקיפה, שהוצגה בפני משרדי הממשלה השונים. מעיקרי התוכנית עולה כי ההשקעה בהחלפת התאורה תייעל את ההוצאות העירוניות על תחזוקה ועל תאורה, ותפחית את העלויות בשיעור שנע בין 50% ל־60%. יתרונות נוספים למיזם הם שיפור באיכות התאורה, הגברת הבטיחות בכבישים ושמירה על איכות הסביבה.

מהעירייה נמסר כי "מערכות התאורה החדישות כוללות מערכת בקרה וניהול ייחודית של שליטה מרחוק, שתאפשר טיפול מהיר ויעיל בתקלות ואף תשמש תשתית לטכנולוגיות של עיר חכמה".

ליאון הוסיף כי "החלפת מערכות התאורה בעיר היא נדבך נוסף במהפכה הירוקה בירושלים. החלפת המערכות תצמצם את ההוצאה העירונית, תשפר את איכות התאורה ואת בטיחותה ותסייע לנו לשמור על הסביבה".