Clean Coin הוא מיזם חברתי־סביבתי ייחודי המבוסס על אפליקציה קהילתית, המחברת כלכלית בין עסקים שמקדמים ערכים של קיימות לבין צרכנים בעלי מודעות סביבתית. השבוע, רגע לפני שמטיילי הפסח שוטפים את הטבע, יצאו חברי הנהלת החברה הצעירה עם ארבל שירן, מנכ"ל רשת בתי הטבע ניצת הדובדבן, למבצע ניקיון של יער אודם ברמת הגולן. 

כל שקיות האשפה שנאספו תורגמו ל־2,000 מטבעות Clean Coin, השווים אלף שקל. את הכסף החליטו הנהלות שתי החברות לתרום לעמותת נותנים תקווה, הפועלת לתמיכה בילדים המאושפזים בבתי חולים ובבני משפחותיהם ולסיוע להם. Clean Coin שמה לה למטרה לעודד פעולות ניקוי על ידי חיבור בין גיימיפיקציה (מִשְׂחוּק) לתמריצים שונים משלושה סוגים: רכישת מוצרים של מותגים השומרים על הסביבה, קבלת הנחות משותפים עסקיים כמו ניצת הדובדבן או תרומה לעמותות לבחירת המשתמש. 

מעבר לניצת הדובדבן החברה משתפת פעולה גם עם רשת הביגוד בילבונג, עם סנדלי שורש ועם מלון אברהם הוסטל. על פי הנתונים שמסרה החברה, יש לה כרגע כ־30 אלף משתמשים, שאספו בשנה האחרונה יותר מ־600 אלף ליטרים של אשפה, שתורגמו ל־20 אלף מטבעות Clean Coin.