הרשויות המטאורולוגיות בסין עדכנו אתמול כי הקיץ הנוכחי היה החם ביותר שתועד מאז שהחלו הרישומים לפני 61 שנה, כאשר גל החום ההיסטורי שפוקד את המדינה צפוי להימשך גם במהלך החודש הנוכחי.

על פי המינהל המטאורולוגי של סין, הטמפרטורה הממוצעת באוגוסט עמדה על יותר מ־40 מעלות, הגבוהה ביותר מאז תחילת המדידות הרשמיות בשנת 1961, ונתון שגבוה ב־1.2 מעלות מהממוצע העונתי. סגן מנהל הסוכנות, שיאו צ'אן, ציין כי 267 תחנות מדידה ברחבי סין רשמו את הטמפרטורות הגבוהות ביותר שלהן אי־פעם במהלך החודש שעבר.

אזורים נרחבים בסין מתמודדים עם גל חום קיצוני ממושך באופן חסר תקדים מאז אמצע יוני, כאשר בחלק מהימים הטמפרטורות עמדו על יותר מ־40 מעלות, ולפי השירות המטאורולוגי הוא אמור להימשך גם לאורך חודש ספטמבר.

מלבד החום הכבד, סין גם מתמודדת עם בצורת קשה שגרמה לירידה חדה במפלס המים של נהרות רבים במדינה, ובהם נהר היאנגצה, ולאובדן של יבולים חקלאיים. לפי נתוני המינהל המטאורולוגי, במהלך חודש אוגוסט עמד ממוצע המשקעים על 82 מ"מ בלבד, ירידה של 23% לעומת הממוצע העונתי, ובשל כך החודש שעבר נמצא במקום השלישי בדירוג החודשים השחונים ביותר אי־פעם.

במטרה להילחם בבצורת הקשה, הפעילו הרשויות טיסות מיוחדות של רחפנים לזריעת עננים עבור הורדת גשמים באופן מלאכותי. המינהל המטאורולוגי עדכן כי לאורך החודש שעבר בוצעו 75 טיסות על פני שטח של 1.45 מיליון קמ"ר באזורים מוכי הבצורת, כולל חוביי, חנאן, צ'ונגצ'ינג ושנקסי.

בתוך כך, הדוח השנתי של הארגון המטאורולוגי הבינלאומי על איכות האוויר בעולם התריע כי הגידול במספר השריפות בשילוב של התדירות הגואה של גלי החום שהופכים גם לאינטנסיביים ולממושכים יותר צפוי להחריף את זיהום האוויר.

"בעת שהעולם מתחמם, שריפות וזיהום אוויר נלווה צפויים להתגבר, אפילו תחת התסריט של ירידה בפליטת גזי החממה. בנוסף להשפעות על בריאות האנשים זה גם ישפיע על מערכות אקולוגיות כי המזהמים באוויר מגיעים מהאטמוספירה לפני השטח של כדור הארץ", אמר מנהל הסוכנות, פרופ' פטרי טאלאס.

"ראינו את זה בגלי החום באירופה ובסין השנה, כאשר תנאים יציבים באטמוספירה העליונה, אור שמש ומהירות נמוכה של הרוחות תרמו לעלייה ברמות הזיהום", הוסיף טאלאס. "זו טעימה מהעתיד כי אנחנו צפויים לעלייה נוספת בתדירות, באינטנסיביות ובמשכם של גלי החום, שעלולים להוביל לאיכות אוויר גרועה יותר".