דווקא בחודש נובמבר, שבו מתקיימים בארץ ובעולם מבצעי קניות כמו הבלאק פריידיי, סייבר מאנדיי וכו' ונשברים שיאים במספר הרכישות (שחלקן מוצאות עצמן מהר מאוד ללא שימוש, ובסופו של דבר בפח), מקיימת עיריית תל אביב-יפו את קמפיין "נובמבר לא צריכ.ה".

המסר העולה מהקמפיין הוא כי צמצום צריכה הוא הדרך היעילה ביותר לשמור על הסביבה ולצמצם טביעת רגל פחמנית. פחות מוצרים = פחות שימוש במשאבי טבע, פחות אנרגיה וזיהום בתהליך הייצור ובתום השימוש, ופחות פסולת. בין האירועים שיתקיימו לאורך החודש בעיר: יריד קיימות אשר יכלול שוק קח־תן, סדנאות יצירה ומשחק בשימוש חוזר ועמדות מידע והסברה על פחים ומחזור, "אוטובגד" - חנות למסירת ולרכישת בגדים יד שנייה אשר הכנסותיה נתרמות לרווחת אנשים עם צרכים מיוחדים שגם מועסקים בו וסדנת "הנדיוומן" לנשים על מיומנות השיפוץ ותחזוקת הבית.

הנדיוומן (צילום: כפיר סיון)
הנדיוומן (צילום: כפיר סיון)

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי אומר: "צריכה עודפת היא מראה כואבת של החברה והתרבות שבה אנו חיים. דווקא בחודש שבו הרכישות יוצאות משליטה החלטנו על סדר יום סביבתי שיאפשר לתושבים לבחור בשימוש חוזר ולא ברכישה, ולחוות פעילות וסדנאות בנושא צריכה נבונה וצמצום פסולת".

בתוך כך, יוצאים ארגון פתחון לב ו־eBay ביוזמה ראשונית ומיוחדת שבה ענקית הסחר המקוון תאפשר למי שירצה בחודש נובמבר להכפיל את תרומתו לטובת מבקשי הסיוע של הארגון. בימים האחרונים יצאו שני הגופים בקמפיין ברשתות החברתיות הקורא לציבור לזכור שבמדינת ישראל ישנם כ־1.8 מיליון אנשים הנמצאים מתחת לקו העוני, המתקשים לרכוש מזון וציוד בסיסי. על כן, כל תרומה שתתקבל במהלך החודש תוכפל על ידי eBay.

אלי כהן, מנכ"ל פתחון לב אומר: "קיימת לצערנו ניגודיות מוחלטת בין מבצעי הקניות לבין מצב העוני בישראל, ואנו מודים לשותפינו מ־eBay שיצאו איתנו במהלך הערכי הזה".