ביום שישי צוין ברחבי העולם היום הבינלאומי לשמירת חיות הבר, ועל רקע זה פתחו ברשות הטבע והגנים (רט"ג) בשבת חודש שלם של פעילויות בסימן שמירת הטבע - באירוע ייחודי שהתקיים בגן הלאומי ירקון – תל אפק, ובמהלכו עובדי הרשות הסבירו למטיילים הצעירים והמבוגרים כיצד הם פועלים לשמירה על חיות הבר ולהגנה עליהן.

הפעילות כללה סיורים, תחנות מידע והיכרות מקרוב של מוצגים ייחודיים מאוספי מוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט באוניברסיטת תל אביב, שהעבירו מדריכי ומדריכות המוזיאון. האירוע הסתיים בהופעה המקורית "אגדה חיה" - מופע רוק מוזיקלי־זואולוגי של המוזיקאי שחר אבן צור, על סיפורן של חיות הבר הארץ ישראליות. במהלך חודש מרץ כולו יוזמן הציבור לעשרות פעילויות, שבהן ייחשף לעשייתה של הרשות למען שמירה על ערכי טבע מוגנים, כמו חיות הבר, אשר חובה להגן עליהן ועל אזורי המחיה שלהן, פרחי בר ומינים של צמחים בסכנת הכחדה.

רעיה שורקי, מנכ"לית רשות הטבע והגנים, הסבירה: "גם בימים אלו ישנן סכנות רבות שאורבות לבעלי החיים בטבע, ובהן ציד לא חוקי, אובדן וקיטוע בתי גידול, הרעלות וזיהומים, התפשטות מינים פולשים ועוד. אני גאה בעובדי ומתנדבי רשות הטבע והגנים, אשר עושים לילות כימים בשמירה על הטבע, ועושים למענו ולמען חיות הבר. עלינו לדאוג כי המגוון הביולוגי בארצנו יישמר מוגן ובטוח גם עבור הדורות הבאים".

בין הפעילויות המתוכננות להמשך החודש, מצפון ועד דרום: בשמורת הטבע גמלא ברמת הגולן תוכלו לגלות על השבת צבאים לטבע, אישוש אוכלוסיית הנשרים ותחזוק השטחים הפתוחים עבור חיות הבר; בגן לאומי כוכב הירדן ניתן יהיה ליהנות מפעילות שתילה וזריעה של צמחים בסכנת הכחדה; בשבת הקרובה תציין שמורת הטבע הבניאס 13 שנה לשביל התלוי, עם פעילויות מהנות לכל המשפחה; בגן לאומי מגדל צדק ליד ראש העין תוכלו לצאת לסיורי פריחה ולהיחשף להיסטוריה של המצודה הצלבנית; ובגן לאומי בית גוברין תוכלו לטייל ב"שביל הפריחה" באמצעות דף משימות המותאם לכל המשפחה, להיכנס למערות המרשימות וליהנות ממסלול מיוחד בטבע.

כמו כן, בבאר שבע יתקיים לילה של שמירת טבע בפאבים של העיר העתיקה, כדי להכיר את עבודת הפקחים והאקולוגים וכל מה שמעניין בטבע הישראלי.