חברות מובילות בתחומן, מובילות גם את האג'נדה של קיימות, ובכך מעודדות חברות נוספות ללכת בעקבותיהן, וקוראות לציבור לקחת חלק בשמירה על הכדור שאנו חיים בו, בדרכים פשוטות: לתעדף שימוש במוצרים ובאריזות הניתנות למיחזור, להפריד את הפסולת בבית באמצעות פחים ייעודיים נוחים, להפחית שימוש בנייר למשל באמצעות חשבוניות דיגיטליות, להפחית שימוש בבקבוקי פלסטיק, כוסות וצלחות חד פעמיות ולהעדיף חומרים הניתנים לשימוש חוזר, ועוד דרכים קלות ופשוטות, שבבסיסן עומדים שינויי הרגלים שכל אחד יכול לעשות. הנה כמה חברות שיזמו מהלכים בשנה החולפת וקוראים לציבור להצטרף:

חברת נספרסו פועלת לאורך השנה כולה לטובת עולם ירוק יותר, תוך עידוד של לקוחותיה לקחת חלק בפעילות המחזור. עבור לקוחותיה העסקיים, מעמידה החברה פחי מחזור ענקיים ושירות משלוח וריקון של פחים אלו, ואת לקוחותיה הפרטיים מעודדת לפעול ולמחזר את קפסולות הקפה המשומשות, בעזרת שליח עד הבית שאוסף אותן ובעזרת תגמול נקודות במועדון הלקוחות על פעולה זו.

עמדת מיחזור קפסולות קפה בבוטיק נספרסו רמת אביב (צילום: אנטולי מיכאלו)
עמדת מיחזור קפסולות קפה בבוטיק נספרסו רמת אביב (צילום: אנטולי מיכאלו)

לאחרונה הכריזו בתאגיד הממתקים הבינלאומי מרס, שהינה החברה הפרטית הרביעית בגודלה בארצות הברית, על תכנון ועיצוב מחדש של יותר מ-12,000 סוגי אריזות, כך שיתאימו לתשתית המיחזור. גם בישראל החלו להחליף אריזות, לאריזות קלות יותר שמכילות פחות פלסטיק וחומר שניתן למיחזור וצמצמו שימוש בנייר. 

כך גם בחברת פרוקטר אנד גמבל P&G יצרנית מותגי השיער המובילים בעולם,  שהציבה יעד שאפתני לכל מוצרי קטגוריית השמפו שלה (ביניהם הד אנד שולדרס, פנטן והרבל אסנס): להשתמש ב- 100% פלסטיק ממוחזר בכל מוצריה עד לשנת 2025. בנוסף, ישראל היא המדינה הרביעית בלבד באירופה שבה מושקת סדרת Refill the Good שתאפשר למיליוני משקי בית  לצמצם את כמות אריזות הפלסטיק, ולעשות בהן שימוש קבוע.  

פרוקטר אנד גמבל בקבוקים ואריזות לשימוש חוזר (צילום: יחצ)
פרוקטר אנד גמבל בקבוקים ואריזות לשימוש חוזר (צילום: יחצ)

גם המותג ברילה, השיק אריזות חדשות והסיר מכל אריזות הפסטה את חלון הפלסטיק שהיה על חזית האריזות עד כה, במטרה לעודד קיימות ושימוש חוזר ובכדי לעודד שמירה על סביבה נעימה ונקייה יותר. המהלך לווה בקמפיין "אריזה חדשה, אותו טעם נפלא, פחות פלסטיק" שכלל פעילות משפיענים, קמפיין דיגיטלי נרחב וכן פעילות ברצפת המכירה.

אריזות חדשות של ברילה בלי חלון הפלסטיק (צילום: אסף לוי)
אריזות חדשות של ברילה בלי חלון הפלסטיק (צילום: אסף לוי)

חברת הפינטק הישראלית נאייקס (NYAX) מבשרת כי למעלה מ-60 מיליון קבלות נייר הפכו בשנת 2022 לקבלות דיגיטליות של WEEZMO, ובכך נחסכו 86.7 טון נייר, שוות ערך ל-2,081 עצים.

חברת המים המוגזים המובילה בעולם סודהסטרים, משיקה היום לרגל יום כדור הארץ, קמפיין עולמי ומכריזה: חסכנו שימוש ב- 5 מיליארד בקבוקי פלסטיק חד פעמיים במהלך 2022 על ידי צרכנים ברחבי העולם. הקמפיין יעלה בדיגיטל ובערוצי הסושיאל של המותג בקריאה להצטרף לצרכנים שכבר חוסכים, ולהמשיך ליצור את השינוי ולסייע במאבק להפחתת פסולת בקבוקי פלסטיק חד-פעמיים.

סודהסטרים בקמפיין יום כדור הארץ 2023 (צילום: יחצ)
סודהסטרים בקמפיין יום כדור הארץ 2023 (צילום: יחצ)

כחלק ממחויבותה של כתר בתחום הקיימות והאחריות התאגידית, מפתחת החברה מוצרים ברי קיימא שיסייעו לצמצם פסולת בבית ומחוצה לו, תוך שימת דגש על שימוש בחומרים ממוחזרים. כל מוצרי כתר ניתנים למיחזור מלא. בנוסף, מעודדת החברה להפריד את הפסולת הביתית בנוחות ובקלות באמצעות סדרת פחי המיחזור הנפלאים Ready to collect, המגיעים ב-4 נפחים שונים: 5 ליטר, 10 ,20 ו- 30 ליטר, ובשלושה צבעים: ירוק בהיר, אפור ולבן, בעיצוב מינימליסטי ועדכני ובמחירים נגישים (24.9 עד 69.9 ₪).

פחי המיחזור של כתר עשויים מ-100% פלסטיק ממוחזר. 24.9 עד 69.9 ₪ (צילום: יח''צ כתר)
פחי המיחזור של כתר עשויים מ-100% פלסטיק ממוחזר. 24.9 עד 69.9 ₪ (צילום: יח''צ כתר)

לרגל יום כדור הארץ תפעל חנות פופ אפ של חברת אורגניקזון למוצרים אורגניים, בדיזנגוף סנטר בתל-אביב, שתעודד צריכה של מוצרים אקולוגיים, השומרים על איכות הסביבה, במחירים נגישים, לכל כיס, במגוון רחב של קטגוריות: טיפוח, קוסמטיקה, היגיינה נשית, מוצרי מזון ומוצרי ניקיון. כך יוכל הציבור להיחשף למגוון המוצרים הרחב, המאפשר שמירה על הסביבה, באמצעות שינוי הרגלים פשוטים, ושימוש במוצרים יומיומיים הניתנים למחזור כגון נייר אפייה, מברשת שיניים, סבונים, חומרי ועזרי ניקוי, שאינם פוגעים בסביבה. החנות תפעל עד ה-24.4.2023.

חנות פופ אפ אורגניקזון בדיזינגוף סנטר תל אביב (צילום: ניר פקין)
חנות פופ אפ אורגניקזון בדיזינגוף סנטר תל אביב (צילום: ניר פקין)
 

קבוצת עזריאלי תחלק בחינם 25 אלף ערכות של ציוד לפיקניק רב פעמי, לכבוד יום העצמאות הקרב ובא, בו יצאו מיליוני ישראלים לפארקים לחגוג 75 שנים למדינת ישראל. זאת על מנת לעלות מודעות לנזק הסביבתי של הכמויות הבלתי נתפסות של כמויות ציוד הפלסטיק החד פעמי המצטבר. המארז כולל: 3 צלחות אוכל, 3 כוסות, ערכת סכו"ם, תיק כותנה עם ידיות ושקיות אשפה. על מנת לקבל את מארז הפיקניק כל מה שצריך לעשות הוא להגיע לעמדות החלוקה בקניוני עזריאלי ברחבי הארץ עד ה-24 באפריל ולהציג את קוד הקופון מאפליקציית עזריאלי.