תה ירוק מוכר ברחבי העולם כבר מאות שנים ואהוב מאוד בקרב שותי התה. ביפן, הוא נהנה מקריירה מונופולית ללא מתחרים, ובמקומות אחרים כמו מרוקו הוא בכלל מהווה בסיס לתה צמחים מקומי. 

לצד זאת, בתה הירוק ניתן למצוא שלל רכיבי תזונה רבים, כמו ויטמינים מקבוצת B ונוגדי חמצון רבים. בנוסף לתה ישנם יתרונות רבים: 

1. הגנה מפני פיגמנטציה וקמטים

נוגדי החמצון העוצמתיים הקיימים בתה הירוק הופכים אותו  למגן על העור מפני השפעות אור השמש, על ידי נטרול הרדיקלים החופשיים המיוצרים על ידי השמש, מה שגורם להזדקנות העור. 

2. ירידה במשקל

אחד היתרונות שלו הוא שהוא עשוי להגביר את קצב חילוף החומרים בגוף, ובכך לסייע בירידה במשקל. הגורמים האחראים להגברת חילוף החומרים בתה ירוק הם ככל הנראה הקפאין והפוליפנולים הנמצאים בעלי התה.

3. הפחתת לחץ דם גבוה

נמצא כי תה עשוי לספק הגנה מפני לחץ דם גבוה. שכן מרכיבי התה הירוק, בעיקר אשלגן, תורמים לשיפור האלסטיות של כלי הדם, וגורמים להם לשאוב דם טוב יותר.כמו כן, תה ירוק עשוי לתרום להורדת הכולסטרול המזיק בגוף, והדבר מגביל את השכיחות של מחלות לב.

4. בריאות השיניים

שתיית כוס תה ירוק אחת ביום עשויה לשמור על בריאות השיניים, ועשויה למנוע מחלת חניכיים הגורמת לאובדן שיניים בגיל מבוגר. חשוב לציין שאנשים ששתו לפחות כוס תה ירוק אחת ביום הפחיתו את הסיכון לאובדן 19% מהשיניים שלהם בהשוואה לאלו שלא שתו אותו כל יום.

5. שיפור הזיכרון

הוא תורם לשיפור הזיכרון ותפקודי המוח, בשל תכולת נוגדי החמצון וחומצות אמינו המרגיעות את השרירים, מגבירים תחושות של רוגע, ממריצות פעילות מוחית ומשפרים את הזיכרון.

6. הפחתת האפשרות להצטננות ושפעת

נמצא כי תה ירוק מכיל רמות גבוהות של נוגדי חמצון שעשויים לתרום לחיזוק המערכת החיסונית, והדבר עשוי להפחית את הסיכון להצטננות או שפעת ב-23% ולהפחית את משך המחלה ב-36%. כמו כן, הפוליפנולים המצויים בו עשויים לתרום להפחתת ריבוי נגיף השפעת.

7. הפחתת הסיכון לסרטן

אחד היתרונות הנפוצים ביותר שלו הוא שהוא עשוי להפחית את האפשרות לפתח סוגי סרטן, בשל תכולת נוגדי החמצון הגבוהה שלו. ראוי לציין כי תועלת זו נחקרת עד כה, וישנם מחקרים רבים בעניין, אך הם סותרים. 

אליה וקוץ בה

עם זאת, למרות היתרונות של תה ירוק לבריאות באופן כללי, שתיית כמויות גדולות שלו עלולה להוביל לנזק פוטנציאלי. חלק מהאנשים עלולים לחוות התכווצויות בבטן, הקאות וצרבת לאחר שתיית כוס תה ירוק. בנוסף הוא עלול להוביל לכאבי ראש ובעיות שינה, מאחר והוא מכיל קפאין.