אורח חיים בריא יכול לשפר לנו את מצב הרוח, ואכילה בריאה ומאוזנת הינה חלק מאורח החיים הבריא. במסגרת אכילה מאוזנת, אנו נוטים לאכול גם מזונות שאינם בהכרח "הכי בריאים" - אך האם אנחנו יודעים את החסרונות שלהם? 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

תזונה לא נכונה יכולה להוביל למספר מחלות, עלולה להגביר את הסיכון למחלות לב, השמנת יתר וסוכרת מסוג 2. תזונה נכונה חיונית לגוף ולנפש בריאים, אז על אילו מזונות כדאי לוותר, או לפחות להפחית, כדי לשמור על הבריאות?

מאפים מלאים ריבה

למרות שסופגניות ומאפים אחרים עשויים להיות טעימים מאוד, אלו לרוס מכילים קמח לבן וסוכר, בנוסף להיותם מטוגנים היטב בשמן. המומחה לתזונה רוב הובסון הסביר כי "סופגניה אחת מכילה כ-330 קלוריות וחמש כפיות סוכר במנה אחת, בנוסף להיותה עשירה בשומן רווי", כך נכתב בעיתון הבריטי "The Sun".

מאפים (צילום: אינגאימג')
מאפים (צילום: אינגאימג')

 נקניקיות

נקניקים ובשרים מעובדים בדרך כלל עשירים בשומן רווי ומכילים כמויות גדולות של מלח, כמו גם תוספים כמו חנקות וניטריטים. לדברי המומחה, תזונה עשירה בבשרים מעובדים כמו נקניקיות היא אחד מהגורמים לסיכון לסרטן המעי הגס.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

נקניקיות (צילום: : אהרן ברוך ליבוביץ)
נקניקיות (צילום: : אהרן ברוך ליבוביץ)

קולה

גם משקה הקוקה-קולה נחשב למשקה לא בריא. פחית קוקה קולה אחת מכילה כשבע כפיות סוכר. הקלוריות במשקה זה ובמשקאות ממותקים אחרים ריקות מכיוון שהם אינם מכילים חומרים מזינים אחרים והעודף עלול להוביל לעלייה במשקל ולבריאות שיניים לקויה.

משקאות ממותקים (צילום: אינגאימג')
משקאות ממותקים (צילום: אינגאימג')

עוף מטוגן

אכילת עוף מטוגן אשר מלא בשומנים רוויים עלולה להגביר את הסיכון למחלות לב. הוא מכיל גם כמויות גבוהות של מלח, שעלול להגביר את לחץ הדם בנטילה מוגזמת. שתי ירכי עוף מטוגנות מכילות כמעט 500 קלוריות, 2.5 גרם מלח וכמויות גבוהות של שומן רווי.

עוף מטוגן (צילום: אינגאימג)
עוף מטוגן (צילום: אינגאימג)

דגני בוקר

חלק מדגני הבוקר מועשרים בחומרים מזינים ואינם עשירים בסוכר, מה שהופך אותם לבחירה טובה לארוחת בוקר כחלק מתזונה מאוזנת. עם זאת, חלקם דומים יותר לממתקים מכיוון שהם מכילים כמויות גבוהות של סוכר ואפילו שוקולד צ'יפס. נסו להתרחק מאלו.

דגני בוקר (צילום: ingimage ASAP)
דגני בוקר (צילום: ingimage ASAP)

גרנולה

גרנולה היא אפשרות בריאה לארוחת בוקר, אבל היא גם עלולה להכיל הרבה סוכר, שמן, ובמקרים מסוימים, תוספת מלח. בדקו את המרכיבים בגרנולה אותה אתם צורכים.

ארוחת בוקר, גרנולה (צילום: אינג אימג')
ארוחת בוקר, גרנולה (צילום: אינג אימג')

סוכר לבן

סוכר לבן ידוע כקשור לעלייה במשקל ולסיכון מוגבר למחלות רבות, כולל סוכרת מסוג 2, מחלות לב והשמנת יתר. מומחים ממליצים למי שלא יכול לשתות תה או קפה בלי להוסיף כפיות סוכר, לנסות ממתיקים חלופיים טבעיים בכמויות מתונות.

קערת סוכר  (צילום: יח''צ)
קערת סוכר (צילום: יח''צ)

חטיפי שוקולד עתירי חלבון

באותה צורה, רוב הזהיר מפני חטיפי שוקולד עתירי חלבון, והצביע על כך שמותגי חטיפי שוקולד רבים מייצרים כיום חטיפי שוקולד עתירי חלבון, אך בעוד שהם עשויים להכיל עד 20 גרם חלבון, הם עשירים בסוכר (כשלוש כפיות) מכילים כמויות גבוהות של שומן רווי.

שוקולד לבן

שוקולד לבן יכול להיות עשיר בסוכרים, וזה מה שנותן לו את הטעם המתוק הזה ועוזר להסיר את המרירות שיש לשוקולד מריר. אכילת כמויות גדולות של תוספת סוכר עלולה להוביל לבעיות בריאות הפה והשיניים.

מיצי פירות בתוספת סוכרים

למרות שכוס מיץ פירות יומית היא מקור טוב לויטמין C וחומצה פולית, ששניהם חיוניים לבריאות טובה, חלק ממיצי הפירות מכילים למעשה סוכר נוסף, בנוסף לסוכרים הטבעיים שכבר מספקים הפירות. רוב הציע לבדוק את התווית, ובמידה שאנחנו רואה תוספת סוכר ברשימת המרכיבים, נבחר מותג אחר.