קניתם בננות, אבל אי אפשר להשתמש בהן כי הן ירוקות. אז אתם מחכים בסבלנות, אבל בפעם הבאה שאתם בודקים - הן כבר שחורות ורכות. אין ספק שזמן ההבשלה של הבננה הוא עניין חמקמק. למרבה המזל, ישנם כמה טריקים שיכולים לעזור להאיץ את המהירות שבה הבננה מבשילה - אבל מהן הדרכים המהירות ביותר להפוך אותה לצהובה?

לא מה שחשבתם: 7 עובדות שישנו את כל מה שאתם חושבים על בננות

אחסנו אותם עם פירות אחרים המייצרים אתילן בכמות גבוה

ביל גולדפילד, מנהלת התקשורת הארגונית בתאגיד החקלאי "דול" ממליצה למקם את הבננה שלך ליד מוצרים אחרים בעלי כמות גבוהה של אתילן, שכן אתילן הוא טריגר לומר לבננות להתחיל בתהליך ההבשלה. פירות המייצרים אתילן גבוה כוללים תפוחים, אבוקדו, עגבניות ומלונים. "באופן כללי, תפוח או עגבנייה צריכים להספיק כדי להפעיל את התהליך ולעזור לבננה ירוקה להבשיל", אמרה. 

"גז אתילן הוא הורמון צמחי טבעי שממריץ הבשלה בפירות כמו בננות", ציינה הדיאטנית ג'ניפר פליאן. "גז זה מיוצר על ידי הבננה עצמה ומשתחרר בריכוזים גבוהים יותר ככל שהבננה מגיעה לשיא הבשלה. כאשר קיים גז אתילן מפרי בשל, הבננה תייצר אנזימים המפרקים את דפנות התא שלה, מה שמביא למקרם רך יותר וטעם מתוק יותר".

הקפאה או חימום 

"השתמש במיקרוגל כדי לבשל אותם", מציע הבעלים של תאגיד המזון הפניקס, רייאן גייגר. "בעזרת קיסם, חוררו כמה חורים בבננה וחממו אותה במיקרוגל למשך 20-30 שניות. בדקט אותה בכל פעם עד שהיא מגיעה למרקם הרצוי". גם אפייה קצרה של בננה בתנור תעזור לה להבשיל במהירות הבזק.

"אפייה או מיקרוגל של בננה היא שיטה הבשלה במהירות הבזק. כדי לאפות, חממו מראש את התנור ל-300 מעלות צלזיוס ואז הניחו את הבננה עם הקליפה על תבנית אפייה, אך השתמשו במזלג כדי לנעוץ בה כמה חורים. לאחר מכן, אפו אותה בערך 30 דקות".

עוד ממליץ גייגר להשתמש לחילופין במקפיא. "טמפרטורות גבוהות מאוד וגם נמוכות גורמות להתפרקות התאים והעמילנים בבננה , וכתוצאה מכך נוצר המרקם הרך והדייסתי", אמר וציין כי זו לא השיטה המהירה ביותר.