הבית שלנו הוא מקום מבצרנו, הפינה שלנו שמגנה עלינו מפגעי ותחלואות העולם, אבל האם אי פעם חשבתם על כמה מזוהם האוויר בתוך הבית שלכם?

ד"ר אמיר חאן, מומחה ברפואה רגנרטיבית, מזהיר מפני מזהמי אוויר פנימיים רבים שאורבים לכם בבתיכם, ועלולים להגביר את הסיכון לבעיות בריאות שונות, ממחלות ריאה ועד שבץ.

ד"ר חאן ציין כי האוויר שבבית מזוהם פי שניים עד חמישה מהאוויר חיצוני, ומכיוון שאנשים בדרך כלל מבלים כ-90% מזמנם בתוך הבית, הדבר עלול להוות איום רציני.

לדברי ד"ר חאן, כשאנחנו בדרך כלל חושבים על זיהום אוויר, אנחנו חושבים על החוץ, מכוניות, מטוסים, פליטות גזים רעילים, אבל יש כמה חפצים בבית שיכולים לזהם את הבתים שלנו, בהם אח וקמיני עצים שמייצרים חלקיקים שעלולים להגיע לריאות ואפילו לדם.

ד"ר חאן אמר: "החלקיקים העדינים הללו, בשאיפה, עלולים להזיק לריאות שלנו ולהגביר את הסיכון לסרטן ריאות בטווח הארוך.

חפצי בית אחרים המהווים איום על הבריאות הם נרות ריחניים ומקלות קטורת, שמשחררים חלקיקים קטנים של מזהמים אחרים כשהם בוערים. לדבריו, מקלות קטורת פולטים חלקיקים רכים פי מאה מריחות של נרות,  לכן יש להדליק אותם בחללים גדולים ומאווררים היטב.

הוא סיכם והזהיר גם מפני פוליש רהיטים, מטהרי אוויר, דאודורנט וחומרי ניקוי בכלל, ואמר: "הדברים האלה מכילים תרכובות אורגניות, שבשאיפה עלולות לגרות את דרכי הנשימה ולגרום לבחילה ולנזק לעצבים ולאיברים אחרים".