כולנו רוצים להישאר כמו פיטר-פן צעירים לנצח, אך ההזדקנות היא עדיין שלב בלתי נמנע בחיים. נשים וגם גברים משתמשים במוצרי אנטי- אייג'ינג כדי להפחית את סימני ההזדקנות של העור, אך לפי המגזין הסלובני "סיטי"' האופן שבו אתם משתמשים במוצרים מסוימים או ישנים את שנת היופי שלכם עלולים להאיץ את תהליך ההזדקנות.

הימנעות מביצוע הטעויות הנפוצות הבאות יסייע לכם לשמור על מראה צעיר יותר: 

ישנים רק על צד אחד: שינה על צד אחד תגרום להתנפחות העיניים ולהופעת עיגולים כהים מתחתיהן. בנוסף היא גורמת לעור הפנים להירגע ולאבד קולגן, מה שיכול להאיץ את תהליך הזדקנות העור. כדי להימנע מההשפעות השליליות של שינה על צד אחד ושל נגיעה של הלחי בכרית, כדאי לנסות לישון על הגב.

לא שוטפים את הפנים: טעות נפוצה נוספת היא שחלק מהנשים שוכחות להסיר את האיפור מהפנים לפני השינה. חשוב וחיוני לשטוף את הפנים לפני השינה כדי להסיר מעור הפנים איפור, זיהומים וזיעה שהצטברו עליו במהלך היום. אי שטיפת פנים והסרת איפור מביאה לסתימת נקבוביות עור הפנים, ובכך להיווצרות אקנה ופצעונים. 

משתמשים יתר על המידה במוצרי טיפוח העור: שימוש יתר במוצרי טיפוח עלול לפגוע בעור. למשל, שילוב של מוצרים המכילים רטינול, המשמשים למניעה והפחתת קמטים, עם מוצרים המכילים בנזואיל פרוקסיד (מרכיב הנלחם באקנה) עלול להוביל ליובש, גירוי ודלקת המזרזת את ההזדקנות.

לא שותים מספיק מים: הידרציה חיונית לעור בריא, שכן מים הם מרכיב חיוני בעור ובמבנה שמתחתיו. כאשר הגוף מתייבש, העור מאבד את הזוהר הטבעי שלו, מה שבטווח הקצר עלול לגרום לעור יבש וקמטים סביב העיניים.

אם ההתייבשות נמשכת, היא עלולה להוביל בסופו של דבר לאובדן גמישות העור. הקפידו לשתות שש כוסות מים לאורך היום כדי לשמור על עור צעיר ואלסטי.