שוקולד מריר מלא בחומרים מזינים שיכולים להשפיע לטובה על בריאותנו. אכילת שוקולד מריר עם אחוז קקאו גבוה יכול לספק נוגדי חמצון ומינרלים ולסייע בהגנה מפני מחלות לב. מצד שני, הוא גם עלול להכיל כמויות גבוהות של סוכר וקלוריות. עשוי מזרע עץ הקקאו, מדובר באחד המקורות הטובים ביותר של נוגדי חמצון שניתן למצוא. מחקרים מראים ששוקולד מריר יכול לשפר את הבריאות ולהוריד את הסיכון למחלות לב. להלן שבעה יתרונות בריאותיים של שוקולד מריר או קקאו.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מזין: שוקולד מריר עם תכולת קקאו גבוה מכיל כמות גדולה של סיבים מסיסים ומינרלים

חפיסת שוקולד מריר של 100 גרם עם 70-85 אחוזי קקאו מכילה:
11 גרם סיבים
66% מה-DV לברזל
57% מה-DV למגנזיום
196% מה-DV עבור נחושת
85% מה-DV עבור מנגן
בנוסף, יש בו שפע של אשלגן, זרחן, אבץ וסלניום.

כמובן, 100 גרם היא כמות די גדולה ולא משהו שצריך לצרוך מדי יום. חומרים מזינים אלה מגיעים גם עם 600 קלוריות וכמויות מתונות של סוכר. מסיבה זו, מומלץ לצרוך שוקולד מריר במידה מתונה. גם פרופיל חומצות השומן של קקאו ושוקולד מריר בריאים. השומנים מורכבים בעיקר מחומצה אולאית (שומן בריא ללב שנמצא גם בשמן זית), חומצה סטארית וחומצה פלמיטית.

לחומצה הסטארית יש השפעה ניטרלית על הכולסטרול בגוף. חומצה פלמיטית יכולה להעלות את רמות הכולסטרול, אך היא מהווה רק שליש מסך קלוריות השומן.

מקור חזק לנוגדי חמצון

"ORAC" מייצג יכולת ספיגת רדיקלי חמצן. זהו מדד לפעילות נוגדת החמצון של מזונות. השוקולד נחשב לעשיר בנוגדי חמצון. שוקולד מריר מכיל תרכובות אורגניות הפעילות ביולוגית ומתפקדות כנוגדי חמצון. אלה כוללים בין היתר פוליפנולים, פלבנולים וקטכינים. לקקאו ולשוקולד מריר יש יותר פעילות נוגדת חמצון, פוליפנולים ופלבנולים מכל פרי אחר, שכללו אוכמניות ופירות אסאי.

מעלה HDL ומגן על LDL מפני חמצון

צריכת שוקולד מריר מפחיתה גורמי סיכון חשובים למחלות לב ומגנה מפני כולסטרול גבוה. אכילת שוקולד מריר בתוספת ליקופן פלבנול נמצאה כמפחיתה משמעותית את רמות הכולסטרול ה"רע" LDL. צורות מסוימות של כולסטרול LDL נוטות יותר להתחמצן. חמצון הופך את חלקיק ה-LDL עצמו לתגובתי ומסוגל לפגוע ברקמות אחרות, כגון רירית העורקים בלב. הפלבנולים בשוקולד מריר יכולים גם להפחית את העמידות לאינסולין, שהוא גורם סיכון נפוץ נוסף למחלות כמו מחלות לב וסוכרת. עם זאת, שוקולד מריר מכיל גם סוכר, שיכול להיות בעל השפעה הפוכה.

עשוי להפחית את הסיכון למחלות לב

התרכובות בשוקולד מריר מגנות מפני חמצון של LDL. בטווח הארוך, ההגנה אמורה לגרום לכולסטרול להתמקם כמה שפחות בעורקים. במשך הזמן, מחקרים הראו שצריכת קקאו או שוקולד עשירים בפלבנול ויכולים להוריד את לחץ הדם ולשפר את בריאות הלב וכלי הדם. אכילת שוקולד שלוש פעמים בשבוע הורידה את הסיכון למחלות לב וכלי דם בתשעה אחוזים. אכילת 45 גרם שוקולד בשבוע מורידה את הסיכון למחלות לב וכלי דם ב-11 אחוזים.

יכול לשפר את תפקוד המוח

שוקולד מריר עשוי גם לשפר את תפקוד המוח. מחקרים מראים שאכילת קקאו בפלבנול גבוה יכולה לשפר את זרימת הדם למוח. נתון שעשוי להסביר מדוע אכילת קקאו משפרת את הקשב, הלמידה המילולית והזיכרון. פלבנואידים של קקאו עשויים גם לסייע בשמירה על תפקוד קוגניטיבי אצל מבוגרים עם ליקוי קוגניטיבי קל ולהפחית את הסיכוי לדימנציה. בנוסף, הקקאו מכיל חומרים ממריצים כמו קפאין ותיאוברומין, שעשויות להיות סיבה מרכזית לכך שהוא יכול לשפר את תפקוד המוח בטווח הקצר.

משפר את זרימת הדם ולהוריד את לחץ הדם

מחקרים רבים מראים שקקאו ושוקולד מריר יכולים לשפר את זרימת הדם ולהוריד את לחץ הדם, אם כי ההשפעות הן בדרך כלל קלות.

מגן על העור מפני השמש

התרכובות הביו-אקטיביות בשוקולד מריר מועילות גם לעור. הפלבנולים יכולים להגן מפני נזקי השמש, ולשפר את זרימת הדם לעור.