"משחקי דמיון בקרב ילדים קטנים מסייעים להתפתחותם הרגשית, החברתית והשפתית", אומרים במחלקה לחינוך וקידום הבריאות בשירותי בריאות כללית, לרגל יום עליסה בארץ הפלאות המצוין היום (חמישי). 4 מאי 1852 הוא יום הולדתה של אליס לידל, הילדה אשר שימשה השראה לסופר לואיס קרול לכתיבת הספרים "הרפתקאות אליס בארץ הפלאות" ו"מבעד למראה ומה אליס מצאה שם".

מומחים במחלקה לחינוך וקידום הבריאות בשירותי בריאות כללית מביאים שורת המלצות, לצורך עידוד משחקי דמיון במהלך כל ימות השנה בקרב ילדים בני שנתיים עד 6. "יום עליסה בארץ הפלאות מדגיש את חשיבות שילוב משחקי הדמיון בעולמם של הילדים כשלב בהתפתחותם הרגילה", הם מציינים ומוסיפים: "המשחק מתרחש הן בעולם הפנימי והן בעולם החיצוני של הילד, דבר המקנה לו חוויה של שליטה בגורמים שונים".

במשחקי הדמיון ישנה אפשרות של הגשמה ומימוש של פנטזיה, וגם ישנו אלמנט של הפתעה. "משחק זה משמעותי להתפתחות הרגשית, החברתית והשפתית. ככל שגדלים והשפה מתפתחת, הילד מצליח לשחק משחק דמיוני עשיר יותר", הם אומרים.

במשחק הזה הילד זקוק לאהדת הוריו. הוא יתקשה לשחק אם ישאלו אותו שאלות מקניטות, למשל, על "כוחו הפלאי". ההורה יכול להציע לילד להצטרף למשחק, לכבד את רעיונות הילד ואף להציע רעיונות משלו. "חשוב לתת לילד לבחור איך ישחק ובאילו חפצים הוא ישתמש", הם מסבירים.

עוד מומלץ, להקצות מדף נמוך בארון ובו כלי מטבח לא שבירים, שבהם הילד יכול להתעסק ולדמיין שהוא מכין מאכלים, מבשל ארוחות, אוכל ומאכיל, ואפילו לבנות מהם רכבת, מגדל או כל דבר שיחפוץ.

"אפשר גם להכין קופסה בבית עם כל מה שבא ליד: בדים ובגדים ישנים, תיקים, כלים, צעצועים, חפצים למיניהם, ולאפשר לילד להפעיל את הדמיון וליצור מהקופסה עולם ומלואו", הם ממליצים.

בשירותי בריאות כללית מדגישים כי להורים תפקיד חשוב ומשמעותי במשחק עם הילדים. "חשוב לשחק עמם בכיף ובהנאה, ללמוד להכיר אותם ואת עולמם טוב יותר דרך המשחק, לזרום עם רעיונותיהם ולעזור להם לגדול ולהתפתח", הם מסבירים ומבהירים: "חשוב לזכור, הדמיון הוא כלי משחק משמעותי, זול וזמין. מומלץ להשתמש בו להנאת ההורים והילדים".