להרגלי האכילה שלנו יכולים להיות השפעה משמעותית על גופנו. כשאנו בוחרים את הפריטים המרכיבים את התזונה, סביר להניח שאנו חושבים תחילה על הטעם, המרקם וקלות ההכנה, אבל צריך לקחת בחשבון כיצד זה יכול להשפיע על בריאותנו. למרבה הצער, ישנם הרגלי אכילה מסוימים שעלולים להרוס את גופנו. התזמון שבו אנו אוכלים, וכמה אנו אוכלים, משחקים גם תפקיד. הנה כמה טיפים לתזונה נכונה ולאורח חיים בריא.

אכילת סוכר

ראשית, נבדיל בין סוגי הסוכר. הסוכר המופיע באופן טבעי בפירות ובחלב לא נמנה בין האשמים כאן. עם זאת, תוספת הסוכר המשולבת במזון ובמשקאות עשויה להזיק לגופנו. סוכר מוסף, ובמיוחד משקאות ממותקים כמו סודה ומיץ, קשורים לעלייה במשקל ולסיכון גבוה יותר לסוכרת מסוג 2, מחלות לב וכלי דם, וסרטן. איגוד הלב האמריקאי ממליץ לגברים לצרוך פחות מ-36 גרם סוכר ביום, בעוד שנשים צריכות לשאוף לפחות מ-25 גרם.

אתה אוכל יותר מדי בבת אחת

אכילת מנות גדולות של מזון בבת אחת עלולה לקדם צריכת קלוריות עודפת שעלולה להוביל להשמנה, ולגרום נזק נוסף לגופנו. כדי להימנע מסיבוכים אלה, נסו להקדיש לפחות 15-20 דקות כדי לאכול ארוחה.

אוכלים מאוחר מדי

אם נאכל קרוב מדי לשעת השינה, אנחנו עלולים לגרום נזק לגופנו. מחקרים מראים כי אכילה רק בזמנים מוגדרים, כמו שבע בבוקר עד שבע בערב, עשויה ליצור השפעות בריאותיות מועילות. בנוסף, נראה כי אכילה לילית קשורה לאכילה מוגזמת, הרגל נוסף שעלול להזיק לגופנו.

לא אוכלים מספיק סיבים

אם אתם מדלגים על דגנים מלאים, קטניות, פירות וירקות, ייתכן שאתם לא מקבלים מספיק סיבים. חומר תזונתי זה נמצא רק במזונות צמחיים, ויש לו שורה ארוכה של יתרונות. סיבים "מזינים" את החיידקים הבריאים במעיים, ועשויים לסייע בירידה במשקל והורדת כולסטרול בדם. כדי להגביר את צריכת הסיבים, שלבו פירות או ירקות בכל ארוחה, אכלו דגנים מלאים, והוסיפו עוד אגוזים וזרעים לתכנית הארוחות שלכם.

יותר מדי שומן מן החי

שומנים על בסיס צמחי, כמו אלו המצויים באגוזים, זרעים ושמן, הם בעלי יתרונות בריאותיים רבים. מצד שני, השומן שאנו צורכים ממקורות מן החי עלולים להרוס את גופנו אם נצרוך אותו בכמות מוגזמת. שומן רווי נמצא בבשר אדום, מוצרי חלב וביצים, והוא עשוי להשפיע לרעה על מערכת הלב וכלי הדם.

אוכל ושתייה חומציים מדי

משקאות חומציים כמו סודה וקפה, עלולים לתרום לבריאות שיניים לקויה ולהגביר את שחיקת השיניים. זה נכון אפילו לגבי סודה דיאטטית, אבל סודה וקפה המכילים סוכר, מזיקים במיוחד לשיניים, מכיוון שהם יכולים להגביר את הסיכון לחורים בשיניים.

מחסור בחומרים מזינים

ארוחה מאוזנת היא כזו הכוללת חלבון, פחמימות, שומן ותוצרת. אמנם קערת דגנים אינה רעה מטבעה, אך סביר להניח שהיא אינה מכילה הרבה חלבון או שומן. סביר יותר שארוחות מאוזנות יכילו מגוון רחב יותר של חומרים מזינים חיוניים, כולל ויטמינים ומינרלים. כדי להפוך את ארוחת הדגנים למאוזנת יותר, הוסיפו מנת אגוזים קצוצים כדי לשלב מעט שומן וחלבון, מעליהם פירות יער לתוצרת, ושתו את חלב הדגנים בסוף לתוספת חלבון נוספת.