סכנת חטיף הרול-אפס הגיעה אתמול עד למשרד הבריאות, שפרסם אזהרה חמורה והודיע כי הוא עלול לגרום למחלות לב, לחץ דם וסוכרת. פרופ' רונית אנדוולט, מנהלת אגף התזונה במשרד הבריאות, הסבירה היום (חמישי) בשיחה עם סיון כהן בתכניתה ב-103FM מדוע הוא כל כך מסוכן. 

שוק שחור, הברחות ומחירים מופרזים: שגעון ה"רול-אפס" מטריף את ישראל

"אנחנו לא רואים את זה כשעשוע, אלא כסכנה בריאותית", הבהירה פרופ' אנדוולט. "מה שמטריד אותנו במיוחד זה היקף השימוש והבאז התקשורתי שיש סביב המוצר, שמזיק לשיניים ומכיל הרבה מאוד סוכר".

כשנשאלה האם יש הבדל בינו לבין סוכריות הגומי המוכרות, הבהירה פרופ' אנדוולט: "אולי הוא קצת שונה, אבל לא בצורה דרמטית. מה שמטריד במיוחד זה דפוסי הצריכה שלו וזה שילדים מוכנים לשלם סכומי עתק של כסף, כשבאמת אין שום סיבה".

יש לך הרבה זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

על טירוף הטיקטוק שהוביל לבאז סביב החטיף אמרה: "ברשת החברתית יש משפיענים, שהם כבר לא ילדים, וגורמים לילדים לרכוש מזון לא בריא. אנחנו די מזלזלים בחשש מסוכרת וקטיעת גפיים, וצריך להבין שאנחנו מספר 2 בקטיעות גפיים בעולם. האם אנחנו רוצים שכל הילדים שלנו יסבלו מסוכרת, עששת והשמנת יתר? אנחנו צריכים להבין שאנחנו נמצאים בסביבה שבה הילדים שלנו מוצפים בפרסומות למזון מזיק, ואנחנו לא מודעים לזה אפילו". 

את דבריה חתמה באומרה כי "חשוב לנו מאוד שילדים יאכלו מזון אמיתי ובריא, ולא להחליף את הדברים האלה במזונות מזיקים, כי הנזק הוא בל יתואר. אחוז הילדים עם השמנת יתר הולך ועולה, ואנשים אומרים שזה בסדר אם זה במידה. הבעיה שהיא שאיבדנו מזמן את המידה".