תחושת אי שובע יכולה להיגרם כתוצאה מאורח חיים לא נכון ואכילת מזונות המונעים אותה, כך טוען גורו התזונה הבריטי ד"ר מייקל מוסלי במאמר בדיילי מירור. 

מוסלי הוסיף כי אכילת ארוחות בריאות, הכוללות את כל קבוצות המזון העיקריות, אינה תמיד משימה קלה ולעתים זה מפתה להוסיף פחמימות על חשבון חלבונים וירקות. לדברי ד"ר מוסלי, תזונה לקויה יכולה למעשה להוביל לבעיות של "אכילת יתר", כלומר להרגיש את הדחף להמשיך לאכול גם אחרי שפותחים כפתור.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אי הכללת הרכיבים התזונתיים הנכונים בתזונה עלול להוביל לאכילת יתר ולנשנושים, אמר ד"ר מוסלי הדוגל בדיאטה הדומה לתזונה הים תיכונית, המורכבת משפע של דגים, קטניות, אגוזים, זרעים, ירקות ושמן זית. מוסלי הוסיף ואמר: "למרות שאדם עשוי להרגיש שהוא אוכל מספיק, אם הוא לא מקבל את הרכיבים התזונתיים הנכונים, הוא יכול להרגיש רעב יותר לאחר או בין הארוחות. אם התזונה שלו דלה בחלבון, שומן או סיבים, הוא ירגיש רעב לעתים קרובות כי הגוף שלו משתוקק למה שהוא באמת צריך. לכן אנחנו ממליצים על דיאטה בסגנון ים תיכוני".

ד"ר מוסלי הסביר כי "הוספת שפע של ירקות לא עמילניים לכל ארוחה תעזור לך להרגיש שובע וסיפוק כי הם מלאים בויטמינים ומינרלים", והצביע על כך שישנם גורמים נוספים שיכולים להוביל לתחושת רעב גם במהלך היום, כמו אי שינה מספקת, שכן שני הורמונים בגוף (לפטין וגרלין) מושפעים מאיכות וסדירות השינה והם אחראים לוויסות התיאבון על בסיס יומיומי. עוד הוסיף וציין כי שתיית מים מרובה היא גם חיונית כדי להימנע מתחושת רעב מכיוון שלפעמים אפשר לבלבל בין רעב לצמא.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>