מסעדת היוקרה טופולופומפו בתל אביב נסגרה לאחר ש-12 לקוחות חלו ושתי נשים הרות שאכלו במסעדה אושפזו בבית החולים איכילוב מחשש להרעלת מזון לאחר שסבלו מבחילות והקיאו. הנשים נדבקו בסלמונלה ובחיידק אי-קולי. משרד הבריאות פתח בבדיקה וחקירה אפידמיולוגית והודיע על סגירת העסק בהסכמה עד לתיקון הליקויים. 

ממשרד הבריאות נמסר כי ללשכת הבריאות של מחוז תל אביב של משרד הבריאות הגיע לפורטל המזון ביום שישי דיווח על תחלואת מעיים של תשעה אנשים לאחר שאכלו במסעדת טופולופומפו, מסעדת יוקרה בסגנון אסיאתי הנחשבת לאחת היקרות בישראל ובבעלות השף אבי קונפורטי. 

במשרד הבריאות ציינו כי גורמי המקצוע פתחו בחקירה אפידמיולוגית לבירור פרטי האירוע על מנת לבדוק קשר בין המקרים. ומפקחים של מחלקת בריאות הסביבה במחוז תל אביב של משרד הבריאות ערכו בקרה במסעדת טופולופומפו ולקחו דגימות מזון. 

מביקורת המשרד עלה כי לא היתה הקפדה מלאה על נהלי עבודה וכן חריגה מתנאי האישור. המפקחים הורו על הפסקת הפעילות במקום והעסק נסגר בהסכמת הבעלים. לאחר תיקון הליקויים, תערך ביקורת נוספת והעסק ייפתח לאחר קבלת אישור מהמשרד.

מבעלי המסעדה נמסר: "מסעדת טופולופומפו עושה שימוש במוצרי גלם נבחרים ישראלים וגם מרחבי העולם באיכות גבוהה ביותר. אנו מאכילים על בסיס יומי רבבות לקוחות חוזרים משך שנים. עם קבלת התלונה החריגה הוזמנה בדיקה על ידי גורם מקצועי, חיצוני המנטר את פעילות המסעדה לרבות המטבח. בנוסף, אנו סוגרים מרצון לכ- 48 שעות כדי לאפשר בדיקה של משרד הבריאות".

"למען הזהירות, אנו מחטאים את כל מערכות המסעדה ונפטרים ממזון קודם רק כדי לשלול כל דבר. להבנתנו, מדובר בחשד מקרה חריג מאד ונקודתי היות שכשל כללי היה עולה בבדיקות השוטפות שאנחנו מקיימים בשגרה, והיה מתבטא בתלונות המוניות. אנו דואגים, לא ישנים, מחבקים במחשבה את הנשים הללו. מייחלים לבריאותן ומאחלים להן רפואה שלמה בכל לב", נמסר אז.