12 אנשים התלוננו על כאבי בטן ומחלות, מתוכם שתי נשים הרות שמאושפזות מאז יום חמישי, לאחר שהעידו כי אכלו במסעדת היוקרה "טופולופומפו" בתל אביב. בעקבות התלונות, המסעדה נסגרה ונבדקה על ידי לשכת הבריאות המחוזית. שף המסעדה, אבי קונפורטי, התראיין הערב (ראשון) בחדשות 12, והגיב לדברים.

עקב החשש להרעלת מזון: נסגרה מסעדת היוקרה טופולופומפו בתל אביב

"קיבלנו דיווח, שתי תלונות על חשד להרעלת מזון", ציין קונפורטי. "משרד הבריאות היה במסעדה והחלטנו לא לקחת שום סיכון. גם אם לא היינו מקבלים תלונות, החלטנו לסגור ליום-יומיים-שלוש, כמה שצריך. מדובר במאות לקוחות במסעדה. אנחנו מחטאים הכל, זרקנו את כל המזון. הכל הושמד, מתחילים מהתחלה. אלה דברים שקורים. הם לא צריכים לקרות, אבל הם קורים".

"תלונה ראשונה הייתה בחמישי", ציין השף. "המנה שחשדנו בה, בשר במעושן ממושכות, הפסקנו את הייצור שלה. ברגע שפורסמו הדברים, באופן טבעי מתקשרים אנשים ואומרים שהם אכלו אצלנו והרגישו לא טוב, אבל מספר המתלוננים נמוך מאוד, זה ככל הנראה אחד מחומרי הגלם. בהמשך הזמנו את הרופא המנטר לבדוק אם משהו נעשה לא כשורה".

קונפורטי סיים, ואמר: "אני דואג ודואב לאותן נשים, לישון בלילה - לא ישנו. אני רוצה שהם יחלימו ויחזרו לחייהן. ליבי איתן".

כזכור, מסעדת היוקרה טופולופומפו בתל אביב נסגרה לאחר ש-12 לקוחות חלו ושתי נשים הרות שאכלו במסעדה אושפזו בבית החולים איכילוב מחשש להרעלת מזון לאחר שסבלו מבחילות והקיאו. הנשים נדבקו בסלמונלה ובחיידק אי-קולי. משרד הבריאות פתח בבדיקה וחקירה אפידמיולוגית והודיע על סגירת העסק בהסכמה עד לתיקון הליקויים. 

ממשרד הבריאות נמסר כי ללשכת הבריאות של מחוז תל אביב של משרד הבריאות הגיע לפורטל המזון ביום שישי דיווח על תחלואת מעיים של תשעה אנשים לאחר שאכלו במסעדת טופולופומפו, מסעדת יוקרה בסגנון אסיאתי הנחשבת לאחת היקרות בישראל ובבעלות השף אבי קונפורטי. 

במשרד הבריאות ציינו כי גורמי המקצוע פתחו בחקירה אפידמיולוגית לבירור פרטי האירוע על מנת לבדוק קשר בין המקרים. ומפקחים של מחלקת בריאות הסביבה במחוז תל אביב של משרד הבריאות ערכו בקרה במסעדת טופולופומפו ולקחו דגימות מזון. משרד הבריאות ממשיך בביצוע החקירה האפידמיולוגית.