מאזינה שעלתה היום (ראשון) לשידור בתוכניתו של רפי קרסו ב-103FM, שיתפה כי היא סובלת מכאבים שמגיעים מחלל הבטן אך בדיקות לא העלו פתרון יעיל. "שמי מיכל, אני בת 75. יש לי בחודש האחרון לחץ ברום הבטן. קשה לי לאכול. אחרי אוכל אני מרגישה יותר את הלחץ הזה. עשיתי לפני שנה קולונוסקופיה וגסטטרוסקופיה ואמרו שיש בקע סרעפתי של שלושה סנטימטרים", אמרה המאזינה.

"זה מאוד שכיח בגילך", הסביר קרסו. "אציע לך אם יש לך ביטוח משלים או ביטוח פרטי, תנצלי אותו ותלכי פרטית לגסטרואנטרלוג. ללא כל קשר את מתארת תסמונת של קיבה. הכאבים האלה יכולים להיות מגסטריטיס, זו דלקת של הקיבה. יכול להיות שבגלל הבקע הסרעפתי יש לך ריפלוקס, חומציות שעולה למעלה, ושזה צורב גם את הוושט".

כאב בטן (צילום: אינגאימג)
כאב בטן (צילום: אינגאימג)

"מציע ארוחות קטנות לעיתים קרובות ולא ארוחות גדולות. תלעסי טוב", הוסיף. "יש בבית מרחקת אנזימי עיכול, יכול להיות שאת לא מעכלת טוב והאוכל נשאר בקיבה ולא מתפנה משם, מה שגורם ללחץ ולמועקה מסוימת. תקחי עם האוכל את אנזימי העיכול. חלק גדול מהחוכמה זו לעיסה טובה, כי לרובנו יש נטייה לא ללעוס את האוכל אלא לבלוע. חלק גדול מהעיכול מתחיל מהרוק בפה. אם זה לא עוזר אז להפריד מזונות. או לאכול חלבונים יחד עם ירקות, או פחמימות יחד עם ירקות. ירקות ירוקים וחיים מתעכלים קצת יותר בקושי, לעומת קטניות וירקות מבושלים".

"האם יש רפואה משלימה שיכולה לעזור בבקע?", שאלה המאזינה. קרסו השיב: "לדעתי לא, זה יכול לעזור בכל הגוף. נטורפתיה יכולה לעזור, אבל החוכמה הגדולה היא הפרדת מזונות, וללכת למעקב גסטרו אנטרלוגי".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm