ביוני 2022 הגיע ספיר אכסלרוד לתרום מח עצם לאחר שקיבל טלפון מ"עזר מציון" שנמצא מתאים להצלת חייו של חולה לוקמיה בן 23. אביה מדינה, בת זוגו שהתלוותה אליו לתרומה, נחשפה למשמעות של המאגר של העמותה והחליטה כבר באותו יום לתת דגימת רוק ולהצטרף למאגר.

באופן מדהים - לאחר כמה חודשים הטלפון מ"עזר מציון" צילצל גם אצלה - ולפני כמה ימים היא הגיעה כדי לתרום מח עצם להצלת חייו של ילד קטן שחלה בלוקמיה קשה. הפעם, הם פשוט התחלפו במקומות - כשספיר היה זה שליווה את אביה. השניים זכו בהפרש של מספר חודשים להעניק חיים חדשים לאלו שכל כך חיכו לכך.

אכסלרוד ומדינה עוסקים במהלך השנה בהצלת חיים של אחרים. שניהם עובדים במד"א, היא מוקדנית והוא חובש ובמקביל גם סטודנט לסיעוד. לפני כשנה קיבל אכסלרוד בן ה-26 טלפון ממאגר מח העצם הלאומי של עמותת "עזר מציון", ובו נאמר לו כי הוא נמצא מתאים לתרומת מח עצם עבור הצלת חיים של חולה לוקמיה בן 23. אכסלרוד נרתם בשמחה, ולאחר בדיקות נוספות הוא נמצא מתאים בהתאמה מלאה וביוני 2022 הגיע לבית אורנית של העמותה על מנת לבצע את התרומה.

יחד עם ספיר הגיעה גם מדינה בת ה-21, בת זוגו, שהתלוותה אליו למהלך התרומה. לאחר שנחשפה למשמעות האדירה של האפשרות של הצלת חיים, אביה ביקשה להצטרף גם היא למאגר מח העצם. באותו יום נתנה דגימת רוק והצטרפה למאגר.

ספיר אכסלרוד תורם מח עצם, יוני 2022. לצידו זוגתו אביה מדינה (צילום: עמותת ''עזר מציון'')
ספיר אכסלרוד תורם מח עצם, יוני 2022. לצידו זוגתו אביה מדינה (צילום: עמותת ''עזר מציון'')

לפני שלושה חודשים שוב הגיע טלפון מעמותת "עזר מציון". הפעם השיחה יועדה למדינה שנמצאה מתאימה להצלת חייו של ילד שחלה בלוקמיה קשה. גם היא עברה עוד מספר בדיקות - ונמצאה מתאימה באופן מלא.

לפני מספר ימים מדינה הגיעה לבית אורנית לביצוע התרומה. הפעם, אכסלרוד היה זה שליווה את בת זוגו - ושניהם ישבו  שם שוב, הפעם כשהחליפו צדדים. מדינה על כורסת התורמת ואכסלרוד על הכיסא הצמוד, עד לסיום התרומה.

מדינה סיפרה: "כשהגעתי לפה עם ספיר לפני כמעט שנה הבנתי את המשמעות הגדולה של הצלת חיים באמצעות תרומת מח עצם. הצטרפתי למאגר, אבל לא האמנתי שגם אני אזכה להציל חיים, ועוד בתוך זמן קצר כל כך. קשה לתאר את הסיפוק הגדול".

אכסלרוד: "זה מדהים שבעצם התרומה שלי הצילה לא רק אדם אחד, אלא שניים. ההחלטה של ספיר להצטרף למאגר ללא היסוס - הצליחה להציל חיים של אדם נוסף. חשוב להבין עד כמה זה פשוט - כמה שעות בדומה לתרומת דם – והסיפוק הוא אדיר".

מנהלת המאגר הלאומי לתורמי מח עצם ד"ר ברכה זיסר אמרה, כי "צריך להצדיע לזוג המדהים הזה שלא היסס ולא התלבט, וזכה להציל חיים. זו זכות  והיא כל כך פשוטה. המאגר הלאומי כבר הביא לקרוב ל-5,000 השתלות, ומבחינתנו כל תרומה כזו היא עולם ומלואו".