גבינה היא מקור מצוין לחלבון וסידן, ומיוצרת על ידי הוספת חומצה וחיידקים לחלב. אכילת גבינה מסייעת בדרך כלל במניעת מחלות לב, אך חלק מסוגי הגבינה מזינים יותר מאחרים. אז מהם סוגי הגבינה הטובים ביותר?

מוצרלה

גבינה זו עשויה בדרך כלל מחלב באפלו איטלקי או פרה. גבינת מוצרלה מכילה אחוז נמוך של נתרן וקלוריות בהשוואה לרוב סוגי הגבינות האחרות. מנה אחת (28 גרם) של גבינת מוצרלה מכילה 85 קלוריות, 6 גרם חלבון, 6 גרם שומן, 1 גרם פחמימות, 11% מהדרישה היומית לסידן ו-6% מהדרישה היומית לנתרן. המוצרלה מכילה גם חיידקים מועילים (פרוביוטיקה) המשפרים את בריאות המעיים, מגבירים את המערכת החיסונית ומפחיתים את הסיכוי לדלקות בגוף.

גבינה כחולה

גבינה כחולה מיוצרת מחלב פרה, עיזים או כבשים שטופלה בעובש. גבינה כחולה היא מאוד מזינה ומקור טוב לסידן. מנה אחת (28 גרם) של גבינה כחולה מכילה 100 קלוריות, 6 גרם חלבון, 8 גרם שומן, 1 גרם פחמימה, 14% מהדרישה היומית לנתרן ו-12% מהצורך היומי לסידן. הוספת גבינה כחולה לתזונה תורמת לקידום בריאות העצם ולהפחתת אוסטיאופורוזיס (בריחת סידן) בשל עושרה בסידן.

גבינת קוטג'

גבינה זו העשויה מגבינה של חלב פרה, מכילה אחוז חלבון גבוה יותר מאשר סוגי גבינה אחרים. מנה (1/2 כוס, 110 גרם) של גבינת קוטג' מכילה: 90 קלוריות, 12 גרם חלבון, 3 גרם שומן, 5 גרם פחמימות, 15% מהדרישה היומית לנתרן ו-9% מהצורך היומי לסידן. פעמים רבות מומלץ לאכול גבינת קוטג' להרזיה בשל עושרה בחלבון ודל קלוריות.

ריקוטה

גבינה איטלקית העשויה מחלב פרה, עיזים או כבשים, היא בעלת מרקם קרמי עשיר בחלבון ומתוארת כגרסה קלילה יותר של גבינת קוטג'. חצי כוס גבינת ריקוטה (124 גרם) מכילה 186 קלוריות, 9 גרם חלבון, 13 גרם שומן, 9 גרם פחמימות, 6% מהדרישה היומית לנתרן ו-20% מצריכת היומי לסידן. החלבון בגבינת ריקוטה מורכב ממי גבינה, המכילה את כל חומצות האמינו החיוניות שהגוף אינו יכול לייצר, ומי גבינה מעודדת צמיחת שרירים ומסייעת בהורדת לחץ דם והפחתת רמות גבוהות של כולסטרול.

פרמז'ן

פרמז'ן היא גבינה קשה ומיושנת עם טעם מלוח, והיא עמוסה בחומרים מזינים. מנה (28 גרם) של גבינת פרמז'ן מספקת: 111 קלוריות, 10 גרם חלבון, 7 גרם שומן, 1 גרם פחמימה, 15% מהדרישה היומית של נתרן ו-26% מהצורך היומי לסידן. גבינת הפרמז'ן גם דלה מאוד בלקטוז, כך שרוב האנשים עם רגישות ללקטוז יכולים לסבול אותה.

צ'דר

צ'דר היא גבינה חצי קשה העשויה מחלב פרה שהתיישנה במשך מספר חודשים. מנה (28 גרם) של גבינת צ'דר מכילה 115 קלוריות, 7 גרם חלבון, 9 גרם שומן, 1 גרם פחמימות, 8% מהדרישה היומית לנתרן, ו-15% מהדרישה היומית של צריכת סידן. צ'דר היא גם מקור טוב לוויטמין K, חומר תזונתי שמונע הצטברות סידן בעורקים ובוורידים, מה שמפחית את הסיכון למחלות לב.