אכילת ברוקולי או כרוב תורמת להפחתת חומרת האלרגיות בעור. במחקר שפורסם בכתב העת המדעי "A Life" הראו, כי היעדר התזונה שנמצאת בחלק מהירקות, במיוחד בברוקולי וכרוב, גורם לאלרגיות עור חמורות בילדים. כבר ידוע כי רגישות העור נובעת מתגובה חיסונית לא מתאימה לתרכובות הקיימות בסביבה, וכי חומרתה משתנה בהתאם למספר גורמים, כולל תזונה.

מדענים מיקדו את מחקרם בתרכובות מזון המשפיעות על מולקולה בגוף, "קולטן הפחמימנים הארומטיים" (AhR). חומרים מזינים אלו נמצאים בדרך כלל בירקות ממשפחת המצליבים, כמו ברוקולי.

דלקת העור

במחקר שנעשה על עכברים, הוסק שהיעדר של חומרים מזינים שמצויים בירקות כמו ברוקולי קשור לדלקת עור מוגברת ולהחמרה ברגישות העור, אשר לא נצפתה בעכברים שקיבלו ירקות. בהיעדר חומרים מזינים אלה, החוקרים צפו בייצור יתר של TGF-beta (טרנספורמציה של גורם גדילה-בטא) בעור של עכברים. ייצור יתר זה שיבש את התפקוד התקין של תאי החיסון "לנגרהנס", המצויים אך ורק בעור. המדענים הגיעו למסקנה שתרכובות המפעילות קולטני פחמימנים ארומטיים שולטות גם בייצור TGF-beta בתאי עור אנושיים. "תוצאות המחקר מצביעות על כך שתזונה לא מאוזנת עלולה להגביר תגובות עור אלרגיות בבני אדם", אמרה אלודי סגורה, חוקרת אינסרם שהובילה את המחקר במכון קירי.