זרימת דם לקויה היא בעיה שכיחה הנגרמת על ידי מספר מצבים רפואיים. חולשה זו גורמת לתסמינים כגון התכווצויות שרירים, חוסר תחושה, בעיות עיכול וידיים או רגליים קרות. בעיות במחזור הדם מטופלות לרוב באמצעות תרופות. עם זאת, אכילת מזונות מסוימים יכולה גם לשפר את זרימת הדם, אז מה הם המזונות הללו?

פלפל חריף

מחקרים מצביעים על כך שאכילת פלפל חריף מגבירה את זרימת הדם, משפרת את חוזק כלי הדם ומפחיתה הצטברות פלאק בעורקים, מכיוון שהיא מכילה חומר כימי בשם קפסאיצין.

קינמון

תבלין בעל יתרונות בריאותיים רבים, כולל זרימת דם מוגברת. מחקרים מראים כי קינמון יכול להפחית ביעילות את לחץ הדם על ידי הרפיית כלי הדם, מה שמשפר את זרימת הדם ושומר על בריאות הלב.

במחקר שנערך בקרב 59 אנשים עם סוכרת מסוג 2, נטילת 1,200 מ"ג קינמון מדי יום במשך 12 שבועות הפחיתה את לחץ הדם הסיסטולי (קריאת המספר העליון) בממוצע של 3.4 מ"מ כספית.

שום

מחקרים מצביעים על כך ששום מכיל תרכובות גופרית (אליצין) המגבירות את זרימת הדם ברקמות ומורידות את לחץ הדם על ידי הרפיית כלי הדם. במחקר שנערך בקרב 42 אנשים עם מחלת עורקים כליליים, נמצא שאנשים שנטלו טבליות אבקת שום המכילות 1200 מ"ג של אליצין פעמיים ביום במשך שלושה חודשים הבחינו בשיפור של 50 אחוז בזרימת הדם בעורק הזרוע העליונה.

בצל

מקור מצוין לנוגדי חמצון פלבנואידים המעודדים את בריאות הלב וזרימת הדם על ידי הפחתת דלקת בוורידים ובעורקים. מחקר שנערך על 23 גברים במשך 30 יום הראה כי נטילת 4.3 גרם של תמצית בצל מדי יום הובילה לשיפור משמעותי בזרימת הדם והתרחבות העורקים לאחר הארוחות.

דגים שומניים

דגים שומניים כמו סלמון ומקרל הם מקור מצוין לחומצות אומגה 3 המועילות במיוחד למערכת הדם, שכן הן מורידות לחץ דם גבוה ומעודדות שחרור של תחמוצת החנקן, המרחיבה את כלי הדם ומגבירה את זרימת הדם . שומני אומגה 3 מסייעים גם במניעת התקבצות טסיות דם בדם, מה שמוביל להיווצרות קריש.

מחקר בו השתתפו 10 גברים גילה כי נטילת מינונים גבוהים של שמן דגים (4.2 גרם) מדי יום במשך ארבעה שבועות שיפרה משמעותית את זרימת הדם לרגליים לאחר פעילות גופנית.

כורכום

מחקרים מצביעים על כך שכורכום מכיל תרכובת הנקראת כורכומין המסייעת להגביר את ייצור תחמוצת החנקן ולהפחית מתח חמצוני ודלקת. במחקר שנערך בקרב 39 אנשים, נטילת 2,000 מ"ג כורכומין מדי יום במשך 12 שבועות העלתה את זרימת הדם באמה ב-37% ואת זרימת הדם בזרוע העליונה ב-36%.
 
האם מולטי ויטמינים מועילים?

ירקות עלים

 ירקות עלים כמו תרד, קייל ובוק צ'וי עשירים בחנקות, שהגוף הופך לתחמוצת חנקן, מרחיב כלי דם רב עוצמה, המאפשר לדם לזרום בקלות רבה יותר. מחקר מצא שאנשים שאוכלים תזונה עשירה בירקות עשירים בחנקות הם בעלי לחץ דם נמוך יותר וסיכון נמוך יותר למחלות לב.

פירות יער

מחקרים מראים שאכילת פירות יער יכולה להוריד את לחץ הדם ואת קצב הלב, מכיוון שפירות יער עשירים בנוגדי חמצון (אנטוציאנינים) המשפיעים לטובה על זרימת הדם.