בעקבות החשש כי בבית החולים אסותא ברמת החייל שבתל אביב נוצרה טעות בהפרייה החוץ-גופית, הערב (ראשון) התראיינה עו"ד ענת גינזבורג בחדשות 12, אשר מייצגת את בני הזוג במקרה הנידון, וטענה כי בית החולים אסותא הציע לשלם דמי שתיקה לבני הזוג.

חשש לאירוע חריג באסותא: ילד שנולד בהפרייה חוץ גופית לא תואם גנטית לאביו

"כשהרשלנות הזו מתגלה אסותא עוד מנסה לטייח את המקרה ולנסות לסגור ב'שושו' את המקרה", ציינה עו"ד גינזבורג. כאמור, ביום חמישי האחרון משרד הבריאות הודיע כי נבדק אירוע חריג באסותא במהלכו התקבל מידע על חשש כי ילד שנולד לאחר הפריה חוץ גופית לא תואם גנטית לאבא. 

מבקר המדינה בוחן לפתוח בבדיקה בעקבות מחדל ההפריה בבית החולים אסותא בתל אביב. לפני מספר חודשים החל המבקר בבדיקה לאחר נושא הפוריות על רקע אירוע אסותא משנת 2022. צוות הביקורת מקיים פגישות עם יחידות הפריה חוץ גופית ברחבי הארץ, בהיבטים שונים הנוגעים לתחום פעילותן לרבות ניהול התהליכים ומערכות המידע.

מאסותא נמסר כי מדובר באירוע ספציפי שהתקיים בתאריך 12.12.2018. "בימים האחרונים התקבלה פניה מזוג הורים  שביצע הפריה חוץ גופית ב-12/12/2018 וערך בדיקה גנטית לאחרונה במעבדה שאיננה מוכרת לאסותא ונמצאת מחוץ לישראל. הבדיקה הצביעה על חשש שאין קשר גנטי בין התינוק לאב, ויתכן שהיה עירוב של תרומת זרע", ציינו.