אפשר להשתמש בעגבניות כבסיס לרוטב הפסטה הבא שלכם, להכנת כוס מיץ טרי בבוקר, ועוד. לא מדובר רק בירק מרענן ומלא טעם, אלא הוא טומן בחובו גם יתרונות בריאותיים אינסופיים. עם זאת, עגבניות אינן נועדו עבור כולם. העגבנייה היא גורם לאחת מאלרגיות המזון הנפוצות ביותר, והיא יכולה גם לגרום לכמה תסמיני עיכול לא נעימים אצל אנשים מסוימים הסובלים מבעיות במערכת העיכול. ובכל זאת, עגבניות הן גם נוגדות חמצון ועמוסות בוויטמינים וחומרים מזינים חיוניים רבים אחרים.

נוגדות חימצון עגבניות מכילות שפע של תרכובות צמחיות, המלאות בנוגדי חמצון טבעיים המצויים בפירות וירקות. חשוב לקבל שפע של נוגדי חמצון בתזונה שלכם שהן מולקולות שיכולות לעכב את תהליך ההזדקנות ולתרום לדברים כמו מניעת סרטן ומחלות לב.

עם אכילת עגבניות, תצרכו יותר אשלגן הפרי הרב-תכליתי הזה יכול לעזור ללב שלכם ביותר מדרך אחת. לא רק שהוא מכיל נוגדי חמצון שיכולים לסייע במניעת מחלות הקשורות לב, אלא שעגבניות הן מקור טוב לאשלגן, הידוע כמסייע בהורדת לחץ הדם. צריכת אשלגן קשורה גם לסיכון נמוך יותר לחלות בשבץ מוחי, מחלות לב וכלי דם.

עגבניות תורמות להפחתת הפגיעה של עור הנשרף מהשמש עגבניות מלאות בקרוטנואידים, סוג מסוים של נוגדי חמצון המגנים על העור שלנו מפני נזקי השמש. למעשה, מחקר אחד ב-2017 בדוחות מדעיים מצא שצריכה קבועה של עגבניות עשויה למנוע ממכם לקבל כוויות שמש, ובכך להפחית את הסיכון לפתח גידולי עור.

אם תאכלו עגבניות, מצב הרוח שלכם ישתפר עגבניות לא רק משפרות את הטעם של הארוחה שלכם - הן עשויות גם לשפר את מצב הרוח שלכם בטווח הארוך. מחקר משנת 2013 שפורסם בכת העת ב-The Journal of Affective Disorders מצא כי משתתפים קשישים מעל גיל 70 שאכלו עגבניות פעמיים עד שש פעמים בשבוע היו בסבירות נמוכה ב-46% לדווח על תסמינים קלים או חמורים של דיכאון בהשוואה לאלו שאכלו עגבניות פחות מפעם אחת בשבוע.

הגוף שלכם עשוי לספוג ברזל בצורה יעילה יותר באופן ספציפי, עגבניות עשויות לעזור לכם לספוג ברזל, מינרל הממלא תפקיד מפתח בייצור המוגלובין ומיוגלובין, שהם חלבונים שעוזרים להעביר חמצן לשרירים ולאיברים בכל הגוף.

הפצעים יגלידו במהירות על פי דוחות מדעיים, ויטמין C - שלעגבניות יש הרבה ממנו - נחוץ כדי לעזור לעורר את הסינתזה של קולגן בעור. זה הופך את העגבניות לתוספת תזונה נהדרת ובריאה לעור.