מחקר שפורסם בכתב העת "American Journal of Clinical Nutrition" מצא שנטילת מולטי-ויטמין על בסיס יומי יכולה להביא לשמירה על זיכרון חד בגיל מבוגר ולהאט דמנציה.

מחקר: אלה המשקאות שמגדילים את הסיכון לחלות בדמנציה | מאיה רוזמן

במחקר שבדק למעלה מ-3,500 אנשים מעל גיל 60 וניסה לגלות כיצד תוספי מזון השפיעו על כוח המוח גילו החוקרים כי הוויטמינים הפחיתו את שיעור הירידה הקוגניטיבית שעלולה להוביל למחלה בקרב מבוגרים.

החוקרים אמרו שהתוצאות ה"מדהימות" יכולות לאפשר להפחית בקלות את ההשפעות הנורמליות של ההזדקנות על המוח.

ד"ר אדם בריקמן מאוניברסיטת קולומביה אמר: "רוב המבוגרים מודאגים משינויים בזיכרון המתרחשים עם ההזדקנות. המחקר שלנו מצביע על כך שתוספת מולטי-ויטמינים עשויה להיות דרך פשוטה וזולה עבור מבוגרים להאט את אובדן הזיכרון".

במחקר צוין כי 900,000 בריטים סובלים מדמנציה כיום, והמומחים צופים שהמספרים יגדלו ליותר ממיליון עד 2025.

מחקרים קודמים שנעשו בנושא לא הניבו מסקנות חד-משמעיות, על כן המחקר האחרון בחן מספר גדול יותר של משתתפים במטרה להגיע למסקנה חד-משמעית.

המשתתפים קיבלו מולטי-ויטמין "צנטרום סילבר" מדי יום במשך שלוש שנים וביצעו בדיקות זיכרון מדי שנה כדי לראות איך הוויטמין השפיע עליהם.

מהמחקר עלה כי אלו שנטלו את המולטי-ויטמין עברו בהצלחה את הבדיקות לאחר השנה הראשונה.

עוד עלה מהנתונים, כי אצל אנשים עם היסטוריה של מחלות-לב וכלי דם ראו שיפור מסוים לאחר שנטלו את הוויטמין.

החוקרים טענו כי הסיבה לכך היא ככל הנראה הדיאטה שהם נאלצים לעשות, כאשר המולטי-ויטמין משלים להם  למעשה את החסר מבחינת הרכיבים התזונתיים החיוניים.

ד"ר ג'ואן מנסון מבית החולים "Brigham and Women's" אמרה: "הממצאים שלפיהם מולטי-ויטמין יומי שיפר את הזיכרון והאט את הירידה הקוגניטיבית הם מדהימים. תוספי מולטי-ויטמין הם דרך בטוחה ונגישה שעלותה סבירה להגנה על בריאות קוגניטיבית אצל מבוגרים".