אין ספק שנפיחות בבטן היא סימפטום מעצבן המשפיע על מערכת העיכול. זה מתרחש כאשר הבטן מרגישה מלאה, מתוחה ונפוחה כתוצאה מיותר מדי גזים או אגירת נוזלים. עם זאת, יש מגוון רחב של תרופות טבעיות זמינות כדי לעזור להקל על נפיחות ולתמוך בבריאות מערכת העיכול.

המסע להורדת הנפיחות מתחיל באכילה מודעת, אז כדאי לשקול לכלול בדיאטה כמה מזונות עם הכוח להקל על קלקול קיבה. אספנו עבורכם חלק מהם לרשימה, כולל הסברים כיצד ניתן לצרוך אותם כדי להקל על הבטן הנפוחה. 

1. ג'ינג'ר

ג'ינג'ר שימש במשך מאות שנים כתרופה טבעית לבעיות עיכול רבות, כולל נפיחות. תרכובות פעילות, כגון ג'ינג'רול, מסייעות לעיכול על ידי הרפיית שרירי המעיים והפחתת דלקת, על פי Journal Foods.

אפשר לצרוך ג'ינג'ר בצורות רבות, כולל תה ג'ינג'ר, ג'ינג'ר מגורר בארוחות או אפילו כתוסף תזונה.

2. מנטה

מנטה ידועה בתכונותיה המרגיעות את מערכת העיכול. זה עוזר להרפות את שרירי מערכת העיכול ולהקל על נפיחות ואי נוחות. כוס חמה של תה מנטה לאחר האכילה יכולה גם לקדם עיכול בריא ולהפחית נפיחות ביעילות.

3. אננס

אננס מכיל אנזים בשם ברומלין המסייע בפירוק חלבונים ותמוך בעיכול. אנזים זה מסייע בהפחתת נפיחות ע"י שיפור העיכול הכללי, על פי המרכז הלאומי לבריאות משלימה. אז תיהנו מקצת אננס טרי כחטיף טעים או הוסיפו אותו לשייק האהוב עליכם לטוויסט טרופי.

4. פפאיה

פפאיה היא פרי טרופי נוסף העשיר באנזימים המסייעים לעיכול. הוא מכיל פפאין שעוזר לפרק חלבונים ולהפחית נפיחות. הוספת פפאיה לתזונה יכולה גם לעזור להקל על אי נוחות במערכת העיכול ולקדם סדירות.

5. שומר

השומר שימש כבר זמן רב כעזר עיכול בשל תכונותיו הקרמינטיביות, כלומר הוא מסייע בהוצאת גזים ממערכת העיכול. זה יכול להקל על נפיחות, התכווצויות ובעיות עיכול. אז תהנו משומר על ידי שילובו בסלטים או במרקים או על ידי לעיסת הזרעים לאחר הארוחה.

6. מלפפון

מלפפון לא רק מעניק לחות, אלא גם יעיל בהפחתת נפיחות. יש לו תכולת מים גבוהה והוא עשיר בסיבים, מה שהופך אותו מצוין לקידום עיכול בריא. אז הוסיפו פרוסות מלפפון לסלטים או השרו אותם במים לטעם מרענן.

7. יוגורט

יוגורט, במיוחד כזה שמכיל תרבויות חיות או פרוביוטיקה, יכול לסייע באיזון חיידקי המעי ולשפר את העיכול. פרוביוטיקה היא חיידקים מועילים המקדמים סביבת מעיים בריאה ומפחיתים נפיחות ואי נוחות אחרות במערכת העיכול.

8. אספרגוס

אספרגוס הוא חומר משתן טבעי שיכול לסייע בהפחתת החזקת מים ונפיחות. הוא מכיל גם סיבים פרוביוטיים המזינים חיידקי מעיים ומקדמים בריאות מערכת העיכול. אז תיהנו מאספרגוס מאודה או צלוי קלות לתוספת טעימה ומזינה לארוחות שלכם.

9. קמומיל

תה קמומיל הוא לא רק מרגיע ומרגיע. אבל זה גם עוזר לעיכול. יש לו תכונות אנטי דלקתיות והוא יכול לעזור להקל על נפיחות ובעיות עיכול. אז לגמו כוס תה קמומיל חמימה לאחר הארוחה כדי להרגיע את הבטן ולקדם את בריאות העיכול הכללית.