לצחצח שיניים זה חשוב מאוד כבר מגיל צעיר, את זה כולם יודעים. יש מגוון רחב של מברשות לצחצוח: רגילות או חשמליות, קשות או רכות, לשיניים רגישות, עם פחם, ועוד. אבל האם ידעתם שאסור להרטיב במים את מברשת השיניים לפני ששמים עליה את משחת השיניים או לאחר ששמים את המשחה ולפני שמתחילים לצחצח? זה בדיוק מה שטען ד"ר סהיל פאטל, אחרי שראה את המטופלים שלו עושים טעויות שעלולות לטענתו, להמיט הרס על בריאות הפה שלהם.

תודו שלא חשבתם עליהם: 5 המזונות הגרועים ביותר לשיניים

אחת הטעויות הגדולות ביותר לדבריו, היא הרטבת מברשת השיניים לפני או אחרי הוספת המשחה.

הוא טען שאם מרטיבים את המשחה - המים למעשה מדללים אותה. "למשחת שיניים יש את כמות הלחות הנכונה. אם היא רטובה, היא הופכת את מה שבפה לקצף יותר מהר ותגרום לכם לירוק את המשחה מהפה מהר יותר, וככה הצחצוח יהיה קצר יותר ופחות טוב".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בנוסף הוא המליץ להשתמש במברשת שיניים בעלת זיפים ישרים ולא כאלה שנוטים הצידה, וסבור כי חשוב שהמברשת תהיה רכה.

הוא גם המליץ על שימוש בקיסמים דנטליים שעדיפים לדעתו על חוט דנטלי. "הקיסמים הדנטליים שמנקים בין השיניים יכולים להגיע לפינות ואזורים מסובכים שאליהם מברשת השיניים לא יכולה להגיע כדי לנקות את הפלאק. זה הופך אותם ליעילים יותר מחוט דנטלי והם מגיעים בצורות וגדלים רבים".

רופא השיניים גם אמר שצחצוח שיניים איכותי אחד ביום עדיף על שניים לא איכותיים. "זו איכות על פני כמות. אני מעדיף שמישהו יצחצח פעם ביום היטב, ולא פעמיים ביום לא כמו שצריך. הבעיות מתחילות כשאנחנו מפספסים אזורים מסוימים באופן קבוע ואז זה הופך לבעיה, אז עדיף לצחצח פעם אחת וטוב, מאשר פעמיים ולא טוב".

עם זאת הוא הדגיש כי אם אתם מתכוונים לדלג על צחצוח אחד, עדיף שזה יהיה על הצחצוח של הבוקר. "הרוק בפה מצטמצם בזמן שאתם ישנים, כך שהמזון שאכלתם במהלך היום יישאר בשיניים, יתחמם במשך הלילה ויגרום לבעיות גדולות יותר".