הרשויות בבריטניה מזהירות מפני חיידק הלגיונלה הגורם ל"מחלת הלגיונרים" ועלול להימצא בג'קוזי, במקלחות, על גבי ברזים, מכלי השקיה, ממטרות, צינורות ואפילו בקומפוסט (דשן לצמחים ועציצים).

מחלת הלגיונרים היא דלקת ריאות חמורה אשר נגרמת על ידי חיידקי הלגיונלה. התסמינים זהים לתסמיני דלקת ריאות שנגרמת מחיידקים אחרים או מנגיפים: חום גבוה, צמרמורות, שיעול, קוצר נשימה, כאבי ראש, כאבי שרירים ובלבול. סימפטומים נוספים המבדלים את מחלת הלגיונרים מדלקת ריאות "רגילה" הם שלשול, בחילות, הקאות וכאבי בטן, והפרעה בתפקודי כליות וכבד. מספיקה נשימה של טיפות זעירות של מים המכילות חיידקים כדי להידבק במחלה.

האזהרה בדבר החיידק שמתרבה בטמפרטורות גבוהות פורסמה בממלכה עם בוא הקיץ, לאחר שחמישה אנשים חלו במחלה ואחד מהם אף אושפז במחלקה לטיפול נמרץ תוך שהוא מונשם.

צינור מים, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
צינור מים, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

החמישה חלו לאחר שנדבקו מצינורות נגועים של חברת "Riaar Plastics Limited". החברה נקנסה ב-50,000 ליש"ט ונאלצה לשלם הוצאות של 11,000 ליש"ט בבית משפט השלום בברמינגהאם.

מנהל הבריאות והבטיחות (HSE) בבריטניה מסר כי "ההזנחה והרשלנות איפשרו לחיידקי הלגיונלה לצמוח במגדלי החברה ובצינורות, וחשפו את העובדים ואת הציבור לליקויים תברואתיים".

בנוסף קרא המנהל לבעלי ספא למזער את הסיכון לחלות במחלה, ולוודא שחומרי החיטוי כגון כלור בג'קוזי וביתר מתקני הספא ישמרו ברמה וב-PH (מדד לרמת החומציות של תמיסות) הדרושים כדי לעצור את התפשטות החיידקים.