מאות מרפאות בקופות החולים בארץ יאפשרו להזמין תור בחינם לבדיקת שומות, לרגל שבוע המודעות לסרטן העור, שייערך ביוזמת האגודה למלחמה בסרטן בשיתוף שירותי בריאות כללית, מכבי שירותי בריאות, מאוחדת ולאומית שירותי בריאות.

זהו העשור הרביעי שהאגודה למלחמה בסרטן עורכת את שבוע המודעות למניעת סרטן העור ולגילויו המוקדם שיצוין השנה החל מיום שני 12 ביוני ועד יום ראשון 18 ביוני. מדובר במבצע מודעות ייחודי לישראל שיזמה האגודה למלחמה בסרטן, ובמסגרתו מוזמן הציבור הרחב להיבדק על ידי רופאי עור וכירורגים פלסטיים, לצורך אבחון מוקדם של סרטן העור, שבכוחו להציל חיים. על פי הערכת האגודה למלחמה בסרטן, בשנת 2022 אובחנו כ־2,000 נשים וגברים עם מלנומה ממאירה של העור. כ־60% הם גברים וכ־40% הן נשים.

על פי הערכת האגודה למלחמה בסרטן, כיום חיים בישראל כ־10,000 גברים ונשים המחלימים ממלנומה חודרנית או ממוקדת. מלנומה ממוקדת היא גידול בשלב מוקדם שטרם חרג מעבר לשכבת האפידרמיס, בעוד מלנומה חודרנית היא גידול אשר חרג מעבר לשכבת האפידרמיס ויש לו פוטנציאל התפשטות בגוף האדם.

משה בר חיים, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן, אומר: "בכל יום מתגלים כחמישה ישראלים עם מלנומה, אך הודות למבצעים השנתיים המשותפים שלנו עם קופות החולים והפעילות להעלאת המודעות לאורך השנה, למעלה מ־90% מהמאובחנים עם מלנומה עורית מתגלים בשלב מוקדם מאוד".

בתוך כך, לרגל חודש המודעות לסרטן העור, מותג הדרמו־קוסמטיקה לה רוש־פוזה, בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן העור, יקיימו פעילות בדיקות לגילוי מוקדם של סרטן העור לקהל הרחב ללא עלות, במטרה להעלות את המודעות לסרטן העור ולעודד גילוי מוקדם בקרב הציבור הרחב.