נעליים הן פריט לבוש שמטרתו היא לכסות את כף הרגל על מנת להקל על ההליכה ולמנוע פציעות ממכשולים סביבתיים כגון קוצים, אבני חצץ וזכוכיות. נעליים הן גם פריט אופנתי בעל מגוון עצום של סוגים והן קיימות בשלל דגמים, צבעים וצורות. אבל האם ידעתם שהנעליים, שאמורות להגן עלינו, עלולות לעתים לעשות את ההפך?

הפודיאטור הסינגפורי פול מקולי הזהיר מפני שלושה סוגים של נעליים שלדבריו הוא לעולם לא ינעל מאחר ואותן נעליים מהוות מקור לבעיות בכפות הרגליים.

 נעלי בית

מקולי חשף כי כאשר אתם נועלים נעלי בית אתם למעשה צריכים "להחזיק" את הנעל עם האצבעות, ולמעשה ללכת כאילו יש לכם טופרים. "זה קורה כאשר המפרקים בבוהן מתכופפים כמו טופר והופכים לבלתי גמישים", אמר.

הוא גם הוסיף כי נעלי בית לא מספקות תמיכה לכפות הרגליים וכי האחיזה המתמדת של הבהונות בעת נעילת נעלי בית עלולה לגרום לדלקת בגידים. לדבריו, כאשר הגיד מתנפח מתפתחת בו דלקת שמובילה לנוקשות וכאב.

הוא אף ציין כי תמיכה לקויה בעקב ובקשת כף הרגל עלולה להוביל לכאבים ונפיחות בכפות הרגליים ולגרום לבעיות בירכיים ובברכיים.

עקבים גבוהים

ידוע כי נעלי עקב הן הנעליים הכי לא נוחות שיש ואין ספק שנשים שמתהלכות על עקבי סטילטו ראויות להערצה.

מקולי המליץ לא לנעול אותן בגלל הסיכון לפציעה, אבל הבהיר: "אני לא רוצה לקטול את כל העקבים כי עקבים של 1.5 אינץ' הם בסדר עבור רוב האנשים".

מחקרים הראו כי נעילת נעלי עקב מגבירה את הסיכון לפציעות, כאבי שרירים ועצמות, יבלות ודורבן (התפתחות של דלקת בכפות הרגליים).

מומחים טוענים, כי אנשים עם בוהן צרה ומחודדת מאלצים את כף הרגל לקבל צורת V לא טבעית, מה שעלול לגרום לעיוותים לאורך זמן.

נעלי עקב (צילום: אינגאימג')
נעלי עקב (צילום: אינגאימג')

נעלי ספורט

מקולי הפתיע ואמר שגם הנעליים שנראות לכאורה הכי נוחות ו"בריאות" לכפות הרגליים לא מיטיבות עמן. לטענתו חלק מנעלי הספורט יכולות ללחוץ על האצבעות ולגרום לבעיות שונות כמו נוירומות - עיבוי של הרקמה סביב העצב בכף רגל מגורה או פצועה.