דלת המקרר היא אופציה פופולרית עבור רבים לאחסון חלב, אם כי מומחים מדגישים במקום זאת שתמיד יש לאחסן אותו במדפים הפנימיים. זאת, מכיוון שהמדפים הפנימיים קרירים יותר, וכך יבטיחו שהחלב יישאר טרי לתקופה ארוכה יותר, במיוחד אם המקרר שלכם לא קר מספיק, או בעונת הקיץ הישראלית החמה. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

לדברי מומחית המזון, תרזה קיין, אחסון חלב באזור המיועד בדלת המקרר הוא דבר טוב כל עוד המקרר שומר על הטמפרטורה הנכונה, שנעה בין 0 ל-5 מעלות צלזיוס, וציינה שלא תמיד זה המצב ברוב המקררים, לפי אתר "חי במדינה".

הסיבה לכך היא שדלת המקרר נפתחת ונסגרת מספר פעמים ביום, ובכל פעם שהיא נפתחת, תכולת דלת המקרר חשופה לכמה שינויים בטמפרטורה ולגידול חיידקים. שינוי טמפרטורה מתמשך זה אינו טוב לבטיחות המזון שלך, לכן אסור לשמור חלב או כל מוצרי חלב אחרים בדלת המקרר. 

הקפדה על הגנה על החלב מטמפרטורות חמות יכולה לעזור לו להחזיק מעמד זמן רב יותר ולטעום טוב יותר, עד הטיפה האחרונה. לכן עדיף לשמור את החלב כמה שיותר עמוק במקרר וכמה שיותר רחוק מהדלת ומשינוי הטמפרטורה.

המומחים מציינים כי את אותו כלל יש להחיל על סוגי חלב אחרים, כמו חלב שקדים או סויה, שגם אותם יש לשמור בטמפרטורות נמוכות כדי למנוע גדילה של חיידקים מזיקים. ואם החלב הלא חלבי שלך עדיין לא נפתח, אפשר לאחסן אותו בדלת המקרר כדי לשמור אותו קר רק עד לפתיחתו מאוחר יותר.