למרות נזקיו הרבים, מחקרים שנערכו לאחרונה חשפו יתרון ייחודי למשקות האנרגיה המכילים טאורין. על פי המחקרים, החומצה הוכחה ככזאת המסוגלת להאט את ההזדקנות. 

תוצאות אלו הניעו מדענים לערוך ניסוי קליני גדול בטאורין, שנמצא במשקאות אנרגיה רבים, לאחר שמחקרים בבעלי חיים הראו כי תוספי מזון אלו עשויים להאט את תהליך ההזדקנות ולקדם חיים בריאים יותר. החוקרים מצאו כי רמות הטאורי מקדמת את בריאותם של עכברים וקופים ואף מאריכה את חייהם של עכברים, כך לפי אתר הגרדיאן הבריטי.

לא ברור אם בני אדם יפיקו תועלת באותו אופן, אבל מדענים מאמינים שהראיות מספיק חזקות כדי לערוך ניסוי בקנה מידה גדול, במיוחד לאור העובדה שטאורין משמש כתוסף במינונים נמוכים יותר. ד"ר ויג'אי ידב, שהוביל את המחקר באוניברסיטת קולומביה בניו יורק, אמר: "שפע הטאורין מנוגד לגיל והפיכת הירידה הזו גורמים לבעלי חיים לחיות חיים ארוכים ובריאים יותר. בסופו של דבר, הממצאים האלה צריכים להיות רלוונטיים לבני אדם", הוסיף.

פרופסור הנינג ווקרהאג, פיזיולוג של פעילות גופנית מולקולרית בצוות באוניברסיטה הטכנית של מינכן, הסביר שהניסוי ישווה את הביצועים של אנשים לאחר נטילת תוספי טאורין או פלצבו מדי יום. "כנראה שקשה מאוד לדעת אם הם חיים יותר, אבל לפחות אנחנו יכולים לבדוק אם הם חיים בריאים יותר לאורך זמן, וזו, כמובן, מטרת הרפואה", ציין.

גילוי זה הוביל את הצוות לבדוק את ההשפעה של טאורין על עכברים בגיל העמידה, שכן הניסוי גילה שהם ניהיו בריאים יותר, בעלי עצמות צפופות יותר, שרירים חזקים יותר, זיכרון טוב יותר ומערכת חיסונית צעירה יותר. מלבד השיפור בבריאות, החולדות שניזונו בטאורין חיו זמן רב יותר, בממוצע 10% יותר לזכרים ו-12% יותר לנקבות, והגיעו לשלושה עד ארבעה חודשים נוספים, שזה שווה ערך לשבע או שמונה שנות אדם.

לאחר מכן בדקו המדענים האם הגברת הטאורין מועילה לבעלי חיים שהיו קרובים יותר לבני אדם מבחינה ביולוגית. ניסוי שנמשך שישה חודשים במקוקים בגיל העמידה מצא כי נטילת טבלית טאורין אחת ביום חיזקה את הבריאות על ידי מניעת עלייה במשקל, הורדת רמת הגלוקוז בדם ושיפור צפיפות העצם ומערכת החיסון. 

עם זאת, המדענים אינם ממליצים לאנשים להגדיל את צריכתם באמצעות גלולות, משקאות אנרגיה או שינויים בתזונה. טאורין מיוצר באופן טבעי בגוף ונמצא בבשר. המדענים מזהירים גם שהמשקאות מכילים גם חומרים אחרים שעלולים לא להיות בטוחים כאשר הם נלקחים ברמות גבוהות.