ירקות ופירות חיוניים לשמירה על משקל תקין ולבריאות הגוף. אבל בעוד שכל הירקות והפירות מציעים מגוון של חומרים מזינים התורמים לבריאות טובה, חלקם, כמו פירות יער, יכולים להיות מועילים יותר לירידה במשקל, על פי אתר "Eating Well".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

דו"ח של המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) קבע כי פירות יער עשירים בסיבים ובמים, מה שאומר שהם מוסיפים נפח לארוחות, או במילים אחרות, אתם יכולים לאכול את אותה כמות אבל לצרוך פחות קלוריות.

על פי תוצאות מחקר שנערך בשנת 2020 ופורסם ב-Nutrients Journal, אכילה של מספיק פירות וירקות יכולה לעזור להאט את קצב צריכת המזון, שכן בילוי זמן בלעיסה מספק יתרונות רבים, כולל התאמת אותות של רעב ושבעות.

פירות יער הם קבוצת פירות בעלי צבע עז ובולט בגוון אדום, כחול וסגול וטעם מתוק-חמוץ. בין פירות היער ניתן למצוא: פטל, פטל שחור, תות עץ, ג'וג'י ברי, דומדמניות, דובדבנים, אוכמניות, חמוציות ופיטנגו.

פירות יער (צילום: אינגאימג')
פירות יער (צילום: אינגאימג')

אם המטרה היא לרדת במשקל, כדאי להקפיד לאכול פירות יער, כי הם מלאי סיבים, נוגדי חמצון ונוגדי דלקות.

כוס אחת של פירות יער, טריים או קפואים, מספקת כמעט 10 גרם סיבים, על פי ה-USDA, שהם כמעט שליש מצריכת הסיבים היומית המומלצת לגברים ולנשים. בנוסף לזירוז הירידה במשקל, הסיבים עוזרים לשמור על איטיות העיכול ומונעים עליות ברמת הסוכר בדם לאנרגיה יציבה יותר לאורך היום.

החיידקים במעי ניזונים מסיבים, ולכן צריכת סיבים חיונית למיקרוביום מעי מגוון ומאוזן, אשר ממלא תפקיד חשוב בהיבטים נוספים של בריאות האדם, כגון תפקוד מערכת החיסון.

נוגדי החמצון המצויים בירקות ובפירות ממלאים תפקיד גדול בהגנה על תאי הגוף על ידי נטרול רדיקלים חופשיים מזיקים כדי להפחית את הדלקת הגורמת למחלות. על פי ממצאים ממחקר שפורסם ב-"Berry Research" בשנת 2019, פירות יער אדומים מכילים נוגדי חמצון מסוימים הנקראים אנתוציאנינים, יחד עם ויטמין C, נוגד חמצון נוסף.

פירות יער אדומים מכילים סוכר טבעי שיכול לספק את כל הטעמים וניתן לנשנש אותם כפי שהם או להוסיף אותם לקערת דגנים מלאים, יוגורט, סלטים או קינוחים.