שמרו על "מוח צעיר": מדענית המוח האמריקאית, אמילי מקדונלד, פרסמה מספר טיפים כדי למנוע תסמינים שונים כמו ערפול מוחי ושכחה, הכוללים בין היתר - הימנעות ממזון מעובד והימנעות משימוש בטלפון הנייד ישירות לאחר היקיצה.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מדענית המוח מסבירה כי לאחר שמתעוררים משינה, אסור לפתוח ישירות את הפלאפון, ויש להמתין כ-20 דקות לפחות. לדבריה, המוח נמצא בשלב המעבר בין שינה והתעוררות, ומה שמוכנס אליו לתודה בשלב זה הוא קריטי. מקדונלד מסבירה כי "היקיצה משפיע על שחרור הדופמין בגוף, זה יוצר רצון אצל האדם ישר להרים את הטלפון שלו".  עוד אמרה מקדונלד כי יש לכבות טלוויזיות, מחשבים ניידים וטלפונים שעה לפני השינה.

כמו כן, מקדונד מסבירה כי יש להימנע ממזונות מעובדים, וכי מזונות אלו משפיעים לרעה על המוח. לדבריה, מזונות אלו נקשרו מספר פעמים ל"הזדקנות קוגניטיבית", מה שמוביל לערפול מוחי ושכחה. במקום לאכול מזונות אלו, היא המליצה לאכול מזונות בריאים יותר המלאים בחומציות.

בנוסף, מקדונלד הדגישה כי יש להימנע מחשיבה שלילית והסבירה כי "מה שהאדם אומר לעצמו משנה את השקפת עולמו, אם אדם יגיד לעצמו שהיום הולך להיות נהדר, כך הוא יהיה, זה שולח מסר של אושר למוח". מקדונלד המליצה גם בצע מדיטציה, כי לדעתה זו אחת הדרכים הטובות ביותר לשמור על מוח בריא.