ד"ר מאיה רוזמן הסבירה בתוכניתה ב-103FM מה עדיף - תפוח אדמה או בטטה? "אז נכון שיש בבטטה יותר סוכר מאשר בתפוח אדמה, אבל נתחיל מזה שמספר הקלוריות במאה גרם בטטה או תפוח אדמה די דומה, וכמות הקלוריות ליחידה תלויה בגודל – תפוח אדמה בינוני או בטטה באותו גודל זה בערך 100 קלוריות", אמרה.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עוד ציינה רוזמן, כי "בבטטה יש כחמישה אחוזים סוכר, לעומת פחות משני אחוזים בתפוח האדמה, אבל למרות זאת האינדקס הגליקמי שלה נמוך מאוד. זה אומר שהפחמימות בה מתעכלות ונספגות לאט ולכן היא מתאימה יותר במקרים של סוכרת, בהשוואה לתפוח אדמה. בבטטה יש כמות עצומה של ויטמין A, שאין בתפוח אדמה כמעט. ויטמין זה חשוב מאוד לראייה כמו שכולנו יודעים, בעיקר לראיית לילה, אבל גם חשוב למערכת החיסון שלנו נגד וירוסים, חשוב למניעת נשירת שיער, ולעור בריא וקורן".

"ויטמין A לא נהרס במידה משמעותית בחום, ולכן הוא מצוי בכמויות עצומות גם בבטטה בתנור/מבושלת/לביבות״, אמרה רוזמן. "בבטטה יש הרבה ברזל (מעט יותר מתפוח אדמה), וגם הרבה אשלגן שדרוש לוויסות לחץ הדם ולפעילות הלב (במקרה זה תפוח אדמה מצטיין יותר). עוד יתרון משמעותי הוא שהבטטה אהובה גם בקרב ילדים, ואם הם לא אוכלים הרבה ירקות. זו דרך מעולה להכניס להם לתפריט קצת ויטמינים ומינרלים".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

לסיכום אמרה: "אישית אני משתמשת בבטטה להכנת לביבות אפויות עם גבינות בולגריות וביצים, כתחתית לפיצה ללא גלוטן, וגם בקוביות בטטה לשדרוג סלטים קרים".

 בנוסף צירפה מתכון ל"סלט היפנוזה": 

שמים בקערה 3־4 בטטות בינוניות חתוכות לקוביות, כף סוכר חום, 5 שיני שום פרוסות, מלח ופלפל לפי הטעם, 3 כפות רוטב צ'ילי מתוק ורבע כוס שמן זית. לערבב היטב, לשטוח על תבנית אפייה ולאפות עד שהבטטות מתרככות אבל לא יותר מדי.

אחרי שהן מתקררות מוסיפים 2 כפות רוטב סויה, בצל סגול פרוס לטבעות דקות, 3 כפות בוטנים גרוסים. בתיאבון!

האמור בכתבה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד.