יפן ידועה באריכות החיים שלה ושכיחות נמוכה של מחלות הקשורות לאורח חיים. לכן, למידה מאורחות חייהם יכולה לעזור לחיות חיים בריאים יותר.

התרבות היפנית מציעה מגוון רחב של מנהגים עתיקים, שיכולים לשנות את חייכם לטובה. כדי שלא תלכו לאיבוד, ליקטנו עבורכם כמה שיטות פשוטות אך עוצמתיות, שנוגעות בכל ההיבטים של אורח חיים המקדם בריאות גופנית, רוגע נפשי ואושר על בסיס יומיומי. 

1. שינרין יוקו

Shinrin Yoku היא טכניקת ריפוי סביבתית טבעית, הידועה גם בשם רחצה ביער. Shinrin Yoku מציעה יתרונות הכוללים הפחתת מתח, שיפור מצב הרוח וחיזוק המערכת החיסונית. בילוי בפארקים או באזורים ירוקים אחרים בעיר מאפשר גם יתרונות רצויים על ידי פיתוח תחושת שלווה והימצאות בטבע הירוק.

2. איקיגאי

איקיגאי, שמתורגם בגסות כ"סיבה להוויה", מציע ראייה הוליסטית של החיים. מציאת איזון בין הערכים, המטרות והמקצוע של האדם, בעיקר תורם לאושר ולמילוי צרכיו, הוא כשלעצמו מעודד. איזון גם מקדם תוחלת חיים ואיכות חיים מספקים יותר. איקיגאי עוזר להשיג טוב יותר את מה שאדם נהנה לעשות, מה שמוביל לחיים ממוקדי מטרה יותר.

3. הרא האצ'י בו

תושבי אוקינאווה ביפן מקפידים על תורתו של Hara Hachi Bu, הממליצה לאכול עד 80% מלאות. על מנת להפחית אכילת יתר וסיכונים בריאותיים נלווים, כגון השמנת יתר וסוכרת. תרגול זה מקדם מודעות ומתינות. כאשר מנסים ליישם שיטה זו, כדאי לשים לב לסימני שובע ורעב. אכלו בזהירות והפסיקו כאשר אתם מרגישים שבעים, לא שבעים.

4. אצות

אצות הים הן מרכיב חשוב בתזונה היפנית מכיוון שהן משפרות את הטעם, כמו גם מזון על עשיר במינרלים חיוניים, כגון יוד, התומך בתפקוד בלוטת התריס, ומינרלים כגון סידן, ברזל ומגנזיום. ניתן לשלב אצות בקלות בתזונה על ידי הוספתן למרקים ולסלטים.

5. כוס תה ירוק

תה ירוק הוא מרכיב בסיסי בתרבות היפנית, עם יתרונות בריאותיים רבים. בשל שפע הקטצ'ינים, נוגד חמצון, צריכת תה ירוק מסייעת בהורדת כולסטרול, הפחתת דלקות ושיפור התפקוד הקוגניטיבי.

6. תזונה יפנית

ההרכב המאוזן והמזין של התזונה היפנית המסורתית זכה לשבחים על יתרונותיה הבריאותיים והבריאותיים המשמעותיים. התזונה היפנית מורכבת בעיקר מאורז, פירות וירקות שהם דלים בקלוריות ובשומן באופן טבעי. מחקר מדעי תומך גם ביתרונות של התזונה היפנית על ידי קישורה לשיעורים נמוכים יותר של השמנת יתר ומחלות לב.

7. הרמוניה, סדר ושיפור עצמי

הרמוניה, משמעת ושיפור עצמי הם עקרונות בסיסיים בחברה היפנית המשפיעים על האישיות והיחסים עם אחרים. בעוד שהחיים מסודרים מספקים את המבנה המבוסס היטב, הרמוניה מעודדת שיתוף פעולה שליו. התפתחות עצמית מעודדת למידה מתמשכת ומטפחת חשיבה צמיחה.

8. קשרים חברתיים חזקים

ביפן, קשרים חברתיים חשובים לקידום תחושת זהות ובריאות נפשית. תוצאות מחקרים מדעיים רבים חשפו קשר בין קשרים חברתיים חזקים, הארכת חיים, שיפור בריאות הנפש והפחתת מתח.