הקיץ הישראלי פה במלוא עוצמתו, חלק מהילדים יצאו לחופש הגדול וכולנו עתידים להעביר את העונה הלוהטת בים, בבריכה, בטיולים ובחופשות. כולם יודעים שחשוב למרוח קרם הגנה, לחבוש כובע, להרכיב משקפי שמש, לשתות הרבה מים, להיות בצל. האם זה אומר שאנו מוגנים? רופאת עור מבריטניה טוענת כי רבים מאיתנו מורחים את קרם ההגנה שלנו בצורה לא נכונה ובכך מגדילים את הסיכון לחלות בסרטן העור.

על רקע העימותים: מפכ"ל המשטרה תומך בעצירת העבודות, בן גביר מתנגד
הביטוח הלאומי מגדיל את הקצבה: בדקו האם אתם זכאים

ד"ר דברה לי שיתפה באתר "Cult Beauty" מספר טיפים בהם היא מסבירה כיצד למרוח את קרם ההגנה בדרך הנכונה:

ראשית, נערו את בקבוק קרם ההגנה שלכם לפני השימוש. "הניעור יעזור לפרק גושים וחתיכות קרם שהתייבשו ויבטיח שתקבלו את ההגנה הטובה ביותר שאפשר", אמרה ד"ר לי.

השתמשו בכלל 15 הדקות: "אם אתם יוצאים לבלות בשמש, אפשרו לקרם להיספג בעור שלכם לפחות 15 דקות לפני שתצאו החוצה. יציאה לפני שעברה רבע שעה פירושה שהעור שלכם לא מוגן לחלוטין.

אמצו את שיטת הנקודות: סמנו נקודות קטנות בגודל שווה על כל האזורים החשופים לשמש", ואז מרחו אותן.

הקפידו להשתמש בשלוש אצבעות: "מרחו בעדינות את הקרם על כל הפנים, האוזניים והצוואר שלכם, בעזרת האגודל, האצבע והאמה. עסו את העור ותנו לקרם להיספג בו, עד שלא תיראו אותו".

בחרו את קרם ההגנה הנכון: גם אם אתם מיישמים את כל השיטות הנכונות למריחת קרם הגנה, זה חסר תועלת אם אתם לא משתמשים בקרם טוב מלכתחילה.

איגוד רופאי העור הבריטי (BAD) ממליץ על שימוש בקרם הגנה עם SPF 30 לפחות. בנוסף ממליצים הרופאים לוודא שלקרם יש דירוג הגנה מפני קרני UVA של לפחות ארבעה מתוך חמישה כוכבים - מה שמעיד עד כמה ההגנה אפקטיבית.

"אם יש לכם עור בהיר או שאתם נוטים להישרף בקלות, עליכם להשתמש בקרם הגנה עם מקדם הגנה SPF 50", הוסיפו הרופאים.

אם אתם מתכוונים להיכנס לים או לבריכה- השתמשו בתכשיר עמיד למים.

בכמה קרם הגנה עליכם להשתמש?

מחקר שנערך לאחרונה בבריטניה מצא כי 67 אחוזים מהבריטים אינם משתמשים בכמות מספקת של קרם הגנה, כאשר 44 אחוז משתמשים בפחות ממחצית מהכמות המומלצת.

איגוד הרופאים ממליץ להשתמש בכמות הבאה עבור כל חלק בגוף:

פנים וצוואר - שתי כפיות
זרועות - שתי כפיות, כפית אחת לכל זרוע
רגליים - שתי כפיות, כפית אחת לכל רגל
חזה ובטן - שתי כפיות
גב וכתפיים - שתי כפיות