השמנת יתר בבטן מוכרת גם בכינויים כרס בירה, מעי בירה, כרס, צמיג חלופי, או בשמה הקליני "השמנת יתר מרכזית". מצב זה מתרחש כאשר עודף של שומן בטני סביב הקיבה והבטן הצטבר במידה כזו, שהוא עלול להשפיע לרעה על הבריאות שלכם. אז אם גידלתם כרס בירה, הבגדים קצת לוחצים ובא לכם להוריד אותה, למומחים לתזונה, התאומים תמי לאקטוס שיימס וליסי לאקטוס, יש טיפים שיסייעו לכם לצלוח את המשימה.

"צריכים נס": חלון הזמן נסגר, החמצן בצוללת טיטאן אזל
"מספיק עם הסיפורים": המתקפה של חה"כ גוטליב על נתניהו נמשכת

ראשית, חשוב לדעת שאף פעם לא מאוחר מדי להתחיל לאבד שומן בבטן. לא רק שתיראו הרבה יותר טוב, אלא גם תרגישו טוב יותר. על פי "Harvard Health", שומן בטני המקיף את הכבד ואיברים אחרים בבטן הוא "פעיל מטבולית". סוג זה של שומן בטני הוא מאוד לא בריא, ואפילו מסכן חיים. הוא גם מעלה את הסיכון לסבול ממחלות לב, סוכרת, לחץ דם גבוה, כולסטרול גבוה ובעיות כבד.

הגבילו צריכת פחמימות עמילניות

פחמימות עמילניות הן פחמימות בצקיות ומעובדות שעמוסות בקלוריות כמו פסטה, תפוחי אדמה, מאפים, לחם, ועוד. אם תורידו אותן מהתפריט שלכם תוכלו להפחית כמות משמעותית של קלוריות ובכך להאיץ את הירידה במשקל, כולל השומן הבטני.

מכיוון שהסיבים הוסרו מהפחמימות העמילניות, אין שום דבר שיאט את העיכול שלהם, ולכן הם גורמים לזינוק אנרגטי ואחריו התרסקות. כאשר ההתרסקות מתרחשת, המוח מחפש את מקור האנרגיה המהיר ביותר שהוא יכול למצוא - סוכר", אומרים המומחים התזונתיים. "על ידי קיצוץ הסיבים והפחמימות העמילניות שמכילים חומרים מזינים, אתם גם מפחיתים את התשוקה לסוכר שמובילה לאכילת יתר".

הוסיפו אימונים קצרים בעצימות גבוהה לשגרה שלכם

מחקרים מצאו כי הוספת אימונים קצרים בעצימות גבוהה (HIIT) לשגרה שלכם יעילה בהפחתת שומן תת עורי ושומן בטני. "אימוני HIIT יכולים לספק את אותם יתרונות כמו צורות אחרות של פעילות גופנית, אבל בפחות זמן", אמרו מומחי התזונה. "זה יכול אפילו להפחית את קצב הלב ולחץ הדם תוך שיפור רמות הסוכר בדם והרגישות לאינסולין".

חלבון, חלבון, חלבון

המומחים ממליצים לצרוך מינימום של 25 עד 30 גרם חלבון בכל ארוחה. "החלק הכי טוב באכילת החלבון הוא שהוא משביע ויעזור 'למלא' אתכם, וכך תצרכו פחות קלוריות. הוא גם עוזר לייצב את רמת הסוכר בדם, למנוע קריסות אנרגיה ואת התשוקה שמגיעה איתן", ציינו. "מחקרים מראים כי קבלת חלבון בכמות מספקת מגבירה את הירידה במשקל ואת אובדן מסת השומן, ומשמרת רקמת שריר רזה".

צמצמו את צריכת האלכוהול

"הפחתה בצריכת האלכוהול ובחירת משקה נטול קלוריות שאינו אלכוהולי יכולות לעזור לכם לאבד את כרס הבירה במהירות", אמרו המומחים.

"משקאות אלכוהוליים מלאים בקלוריות, גורמים לצמא ולתחושת רעב. זה מתכון לאסון אם אתם רוצים לאבד שומן בבטן. הגוף שלכם מסווג אלכוהול כרעל ומפסיק לחלוטין את מצב שריפת השומן שלו על מנת לתעדף את חילוף החומרים של היין, הבירה או הקוקטיילים שאתם שותים. תוסיפו לזה שהמוח לא מפצה על קלוריות שאתם שותים, אז אתם עדיין אוכלים בדיוק באותה מידה אחרי שאתם שותים אותן", הוסיפו.

שתו הרבה מים

לפעמים המוח שלכם חושב שאתם רעבים כאשר אתם למעשה צמאים, מה שעלול לגרום לצריכת קלוריות עודפות. "אתם יכולים למנוע את זה  אם תשתו מים לאורך כל היום", אמרו המומחים התזונתיים. "כמו כן, מים עוזרים למלא את הקיבה ויכולים לעזור להוריד את הרעב ולמנוע אכילת יתר. בנוסף, הם מתדלקים כל תהליך בגוף, כולל חילוף חומרים יעיל".

פחמימות בסוף הארוחה

שמרו את הפחמימות שלכם לסוף הארוחה, כך לא יהיה לכם הרבה "מקום" עבורן ועבור תוספות "כבדות" אחרות. "אם תאכלו קודם ירקות עתירי סיבים וחלבונים (החלבונים מייצבים את רמת הסוכר בדם), לפחמימות יהיה הרבה יותר קשה להעלות את רמת הסוכר בדם אם הן כבר יציבות מאוד, ולא ניתן לעכל אותן כל כך מהר", אמרו.