ד"ר מאיה רוזמן הציגה בפינת המחקר בתוכניתה ב-103FM ידיעה מרעישה במיוחד: "לציטין בחלמון הביצה מפחית דמנציה", אמרה, והסבירה: "מחקר שפורסם בירחון האמריקאי לתזונה קלינית, גילה שצריכת לציטין גבוהה קשורה לירידה בדמנציה. במחקר עקבו אחר 3,227 אנשים, מתוכם לכ-250 התפתחה דמנציה במשך השנים. ניתוח צריכת המזון של אנשים אלו גילה שצריכת לציטין כל יום הפחיתה את הסיכון לדמנציה באופן מובהק".

תאונת האימונים בדרום: אור ישראלוב בן ה-19 נורה למוות בבסיס הצנחנים
רוסלנה רודינה זועמת על העוקבות: "איפה הגבול לשאלות החצופות?"

אז מה זה לציטין? המומחית הסבירה: "הוא חשוב מאוד מאוד לפעילות העצבית במוח ולזיכרון. הלציטין הוא חומר מקשר בתעשיית המזון – כי יש לו יכולת לקשור בצד אחד שלו חומרים מימיים ובצד השני שלו חומרים שומניים. אז למשל אם רוצים להמיס שוקולד למוס שוקולד, ומוסיפים חלמון ביצה – יוצאת תערובת הרבה יותר חלקה ואחידה עקב הלציטין בחלמון הביצה".

בהמשך ציינה את המקורות העיקריים בהם הוא נמצא – כבד, ביצים, אגוזים שונים, סויה וקטניות אחרות. "הוא נמצא גם בעוף ודגים. הוא מוסף גם לשוקולדים הקנויים בכמות קטנה, ראיתי גם באבקות חלבון, ובעוד הרבה מוצרים. מאחר שכבד זה לא הכי בריא - הכבד הוא האיבר שמפרק את הרעלים בגוף, ולפיכך הוא תמיד יהיה מרוכז בכל הרעלים - אז נשארנו עם ביצים וסויה כמקורות עיקריים ללציטין".

ומה בנוגע לביצים וכולסטרול? "כבר מעל ל-10 שנים יוצאים מחקרים על בסיס יומי בהם מודגש שביצים הן לא הגורם למחלות לב, ושהעובדה שחשבו כך 100 שנים היא טעות מצערת. מחלות הלב שלנו נגרמות מצריכת פחמימות ושומן מתועש, ולא מהכולסטרול בביצים. מחקר נוסף שיצא לאחרונה אפילו הראה שצריכת שתי ביצים ליום מגנה מפני מחלות לב. הסיבה - יש בביצים לציטין שמשפר את זרימת הדם בגוף", אמרה רוזמן.

האמור בכתבה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד.