יצאתם לחופשה בקיץ, בארץ או בחו"ל. הגעתם למלון, עשיתם צ'ק-אין, עליתם לחדר, התמקמתם ולפני שירדתם לשכשך בבריכה עם איזה דרינק או שניים סביר להניח שגם הדלקתם את המזגן. אך האם ידעתם שמיזוג האוויר בחדר המלון שלכם עלול לגרום לכם יותר נזק מתועלת? מומחים מזהירים כי המזגנים עלולים להכיל חיידקים בתוכם, ואלה יכולים לגרום לזיהומים ומחלות.

ניר חפץ תוקף: "אני מתכוון לחקור את רוני אלשיך" | בלעדי
מנהיגה שנולדה ליצור שינוי: מה ניתן ללמוד מניתוח כף ידה של שירה איסקוב?

רוקחת קלינית בכירה בשם נירה סלים צוטטה ב"סאן" הבריטי ואמרה כי "בדרך כלל מזגן מתוחזק היטב לא יגרום לכם לחלות. עם זאת, יחידת מיזוג אוויר שאינה מתוחזקת כראוי והצטברו בה מים עלולה להגביר את הסיכון לזיהומים במיוחד אם עובש או חיידקים גדלים בתוכה".

ברוב המקרים ייתכן שתסבלו מכאב גרון, יובש בפה, קשיי נשימה, התעטשות, עור מגורה, כאבי ראש או עייפות, אבל נשימה עקבית של אוויר מלא בחיידקים עלולה לגרום ל"מחלת הלגיונרים" - סוג חמור של דלקת ריאות.

על פי אתר "NHS", אתם עלולים לפתח את המחלה אם תשאפו טיפות זעירות של מים המכילים חיידקים שגורמים לזיהום. החיידקים הללו נפוצים בעיקר בבתי מלון, בתי חולים או משרדים שבהם החיידקים חדרו למזגן, למכשירי אדים, ג'קוזי או בריכות שחייה.

על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בערך אחד מכל 10 אנשים שיחלו ימות עקב סיבוכים נשימתיים או אי ספיקת איברים.

תסמיני המחלה כוללים:
שיעול
בעיות בנשימה
כאבים בחזה
חום גבוה
תסמינים דמויי שפעת

חלק מהחולים ב"מחלת הלגיונרים" יזדקקו לטיפול בבית חולים, הכולל מתן אנטיביוטיקה תוך-ורידית, חמצן ומכונת הנשמה.

הדרך הטובה ביותר להימנע מלחלות במחלה, על פי המומחים, היא לטפל במערכות מיזוג האוויר לפחות פעם בשנה.

לדברי סלים, בבואכם לתכנן חופשה כדאי לבחור באתרי נופש מכובדים ש"נותנים עדיפות לניקיון", ואפילו לבקש להחליף את מסנן האוויר של המזגן.