מגיל צעיר תמיד אמרו לנו ההורים "לעשות פיפי" לפני שהולכים לישון, יוצאים מהבית, ועל אחת כמה וכמה לפני נסיעה ממושכת. אבל האם ידעתם כי יש סיבה נוספת שבגללה אתם צריכים לבקר בשירותים לפני שאתם נכנסים לרכב?

לא רק זוהמה ולכלוך: הסכנה שאורבת לכם בבתי-המלון
"נוסע בזמן משנת 2671" טען: זה התאריך בו תפרוץ מלחמת העולם השלישית
 
"האם ידעתם שאתם חייבים להשתין לפני שאתם יוצאים לנסיעה באוטו כדי לתת לעצמכם את הסיכוי הטוב ביותר לשרוד אם אתם נקלעים לתאונת דרכים?", שאל רופא בטיקטוק.

בסרטון שצבר למעלה מ-980 אלף צפיות והפך לוויראלי, הרופא שמשתמש בשם @medexplained000you, אמר שהסיבה לכך היא שלפוחית השתן, שמתמלאת ומתנפחת במידה ומתאפקים ולא משתינים.

"אם תקלעו לתאונת דרכים כאשר שלפוחית השתן שלכם מלאה, יש סיכוי גבוה יותר שהיא תתפוצץ ושייגרם לכם קרע בדופן הבטן", אמר הרופא והוסיף: "זה הרסני ויכול להוביל למוות מהיר".

הרופא ציין כי אם במקרה של תאונה שלפוחית השתן שלכם ריקה, יש פחות סיכוי שהיא תתפוצץ, אבל גם אם כן, יש סיכוי גבוה יותר לקרע אקסטרה-פריטוניאלי, שלדבריו הוא "הרבה פחות חמור".

@medexplained2you Lifesaving tip! #fyp #doctor #lifesaver #car #drive #safetyfirst #medical #medexplained2you #medicine #dr #doc #nurse ♬ Makeba

מומחים לרצפת האגן הזהירו בעבר מפני החזקת שתן במהלך נסיעה ארוכה ברכב, שכן חיידקים מזיקים יכולים להצטבר ולהוביל לדלקת בדרכי השתן.

הסימנים לדלקת בדרכי השתן:
כאב או תחושת צריבה בעת מתן שתן
שתן כהה או בעל ריח חזק
צורך להשתין בתדירות גבוהה מהרגיל
דם בשתן
כאבי בטן תחתונים או כאבים בגב, ממש מתחת לצלעות
חום גבוה או תחושת חום ורעד
חום גוף נמוך מתחת ל-36 מעלות

זיהום לא מטופל בדרכי השתן עלול להיות מסוכן לדברי גורו הבריאות ומייסדת "Kegel8", סטפני טיילור. לדבריה, התאפקות ממושכת ואגירת שתן בשלפוחית עלולה לפגוע ברצפת האגן.

"החזקת שתן לעתים קרובות מדי עלולה לגרום לשרירים בשלפוחית השתן לאבד את היכולת להתכווץ בעת הצורך, מה שמוביל לעצירת שתן גם כאשר אתם עומדים להתפוצץ", אמרה טיילור והוסיפה: "זה יכול לגרום גם ליובש ולבריחת שתן".