אייס-קפה ברד או משקאות פרפה בקיץ הם אחד הדברים המרעננים והטעימים, שעוזרים לנו לצלוח את העונה החמה. אבל, כמו כל דבר טוב וטעים, גם לשתיית המשקאות המתוקים יש מחיר. מחקרים מצאו כי כוס פרפה שאתם שותים בבית קפה יכולה להכיל עד 12 כפיות סוכר - הרבה יותר ממה שמכילה חפיסת שוקולד.

בזמן שידור הפרק: הכלה של "חתונמי" עברה ניתוח חירום ואושפזה באיכילוב
זמן פציעות: 6 תאונות קיץ נפוצות בילדים וכיצד למנוע אותן

מומחים מזהירים כי מי ששותה את המשקאות הללו כדרך קבע חורג מכמות הסוכר היומית המומלצת ומסכן את בריאותו.

יועץ הבריאות של אתר "NHS" מעריך כי מבוגרים צריכים לצרוך מקסימום של 30 גרם סוכר ביום - עד שבע כפיות. חריגה מהכמות המומלצת תביא לדבריו לעלייה במשקל ולבעיות בריאות.

יכול להכיל עד 12 כפיות סוכר (צילום: אינגאימג')
יכול להכיל עד 12 כפיות סוכר (צילום: אינגאימג')

רשת סטארבקס הפופולרית ידועה במשקאות הפרפוצ'ינו שלה, שמגיעים במגוון טעמים ותוספות. בעבר היו לרשת מספר סניפים בישראל, אך הם נסגרו, אבל הישראלים לא שוכחים ומי מאיתנו לא מחפש את הלוגו המוכר של סטארבקס כשהוא בחו"ל, כדי להתפנק על פרפוצ'ינו קרמל לדוגמא? אז דעו לכם כי באותו פרפוצ'ינו המכיל חלב דל שומן למחצה, יש לא פחות מ-12 כפיות סוכר.

רוב הסוכר במשקאות מסוג זה מגיע מסירופים שמוסיפים טעם למשקה או ממיצי פירות אותם מוסיפים לפרפוצ'ינו פירותי. לשם השוואה - פחית של 330 מ"ל קוקה-קולה רגילה מכילה שמונה וחצי כפיות סוכר.

ואיך אפשר בלי סירופ מעל. משקה פרפה קלאסי (צילום: אינגאימג')
ואיך אפשר בלי סירופ מעל. משקה פרפה קלאסי (צילום: אינגאימג')

התזונאית שפאלי לוט אמרה כי "רשתות הקפה צריכות לקחת יותר אחריות ולהפחית את תכולת הסוכר המוגזמת בחלק מהמשקאות שלהן. כשקונים משקה קר, יש אפשרויות בריאות יותר, כמו אייס קפה סטנדרטי מתמצית אספרסו, שמכיל הרבה פחות סוכר".