בעונת הקיץ נרשמת פעילות שיא של קרציות ופרעושים, שלא רק מהווה מטרד, אלא גם עלולה להיות מסוכנת לבריאות. אחות מוסמכת מטקסס שבארצות הברית בשם ג'ניפר קוונטה הזהירה מפני הרחקת קרציות מגופכם או מבעלי החיים שלכם עם האצבעות ואמרה כי אם לא מסירים קרציה כראוי מסתכנים בהעלאת תוכן הקיבה שלה לגופכם או לגוף בעל החיים שהיא עליו, מה שיכול לגרום לזיהום.

רגע לפני שתלד: לוסי איוב חשופה והורסת
"הכניסה לגיהנום": חפרו בור בעומק 12,000 מטר - מה שהתגלה שם היה מצמרר

על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן הדרך הנכונה להסיר קרציה היא באמצעות פינצטה עדינה. כך ניתן לתפוס אותה קרוב ככל האפשר לפני השטח של העור. לאחר מכן, עליכם למשוך אותה כלפי מעלה ולהימנע מפיתול, שעלול לגרום לפה של הקרציה להישבר ולהישאר בעורכם.

לאחר שהסרתם את הקרציה, שטפו היטב את אזור העקיצה ואת הידיים במים ובסבון.

אם פיתחתם פריחה או חום בשבועות שלאחר העקיצה היבדקו אצל רופא.

"לעולם אל תסירו קרציה בידיכם. אתם פשוט תצטרכו, למרבה הצער, לתת לה להישאר שם עד שתשיגו פינצטה", אמרה קוונטה.

קרציה על כלב (צילום: אינגאימג')
קרציה על כלב (צילום: אינגאימג')

לא כל הקרציות נושאות מחלות, אבל העקיצות של אלה שכן נושאות מחלות יכולות לגרום למחלת ליים ולמצבים נדירים יותר כמו מחלת וירוס פווסאן ומחלת וירוס הלב. קוונטה המליצה להכניס את הקרציה לשקית אטומה לאחר שהוצאתם אותה ולשלוח אותה לבדיקה כדי לבדוק אם היא נגועה.

מחלת ליים המועברת על ידי הקרציה שחורת הרגל, נגרמת על ידי חיידקים בשם Borrelia burgdorferi ו-Borrelia mayonii. למרות שבדרך כלל ניתן לטפל במחלה בקלות באמצעות אנטיביוטיקה, הזיהום עלול לגרום לתסמינים כגון דלקת מפרקים ועייפות במידה והוא לא מטופל.

התסמינים המוקדמים למחלה כוללים בדרך כלל חום, כאבי שרירים, נפיחות או כאב במפרקים, כאבי ראש, בלוטות לימפה נפוחות, ולעתים גם פריחה.