בין אם הוא מוגש כקלח, בסלט, כפופקורן, בפשטידה או נאכל כפי שהוא מתוך קופסת שימורים, התירס הוא מזון חביב גם על ילדים וגם על מבוגרים. התירס מלא ביתרונות תזונתיים ובריאותיים, אך למרות כל הסגולות שלו, הוא יכול להחמיר את המצב אצל אנשים שסובלים מתסמונת המעי הרגיז (IBS).

יעל בר זוהר על התאונה שיכלה להיגמר באסון: "כמעט עפתי על הקיר"
בשורה משמחת ללקוחות רשות המסים: כך תקבלו מהיום החזרי מס בקלות

תירס מספק אשלגן, מינרל הידוע כמסייע בהורדת רמות לחץ הדם, שמירה על עצמות חזקות ומניעת אבנים בכליות.

כל הפירות והירקות מכילים תרכובות צמחיות, רבות מהן מכילות פיגמנטים המספקים צבע לייצור ויכולים גם לעשות פלאים לבריאותכם. שתי תרכובות נפוצות המצויות בתירס, הידועות בשם לוטאין וזאקסנטין, מעניקות לתירס הצהוב את צבעו העשיר וחיוניות לבריאות העיניים והראייה שלכם.

על פי דו"ח שפורסם ב-"Nutrients", שתי תרכובות אלה הם הפיגמנטים העיקריים הנמצאים ברשתית שלכם, והם נחוצים להגנה על העיניים מפני אור כחול. ולא רק שהם מגנים מפני נזקי אור כחול, אלא שהם נמצאו כמסייעים לבעיות הקשורות לגיל כמו קטרקט וניוון מקולרי. אז תעשו טובה לעיניים ותקפידו לאכול תירס.

תירס, במיוחד פופקורן, יכול לעזור לכם להישאר שבעים זמן רב יותר. אם אתם זקוקים לנשנוש בריא שיוכל לסדר אתכם עד הארוחה הבאה - פופקורן הוא פתרון מצוין.

הפופקורן עשיר בסיבים תזונתיים ודל קלוריות, והוא החטיף האהוב על רבים בכל הזמנים. כל עוד הוא לא מוגש עם שמן או חמאה, הפופקורן הוא חטיף דל קלוריות עשיר בחומרים מזינים, שהוכח כי הוא שומר על תחושת שובע למשך זמן רב יותר. הכי בריא לקנות גרעיני תירס ולהכין אותם בסיר או במכונת פופקורן ביתיים, בתוספת שמן זית.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

גרעיני תירס (צילום: אינגאימג')
גרעיני תירס (צילום: אינגאימג')

על פי כתב העת "Antioxidants", פופקורן מכיל תרכובות צמחיות ונוגדי חמצון מועילים שנמצאים בתירס מלא.

בחזרה לתירס. התירס מכיל ויטמינים מרובים מקבוצת B. הוא עשיר בוויטמין B6 ובוויטמין B9 - שני ויטמינים עיקריים שממלאים תפקיד בחילוף החומרים ובתפקודים חשובים אחרים בגוף. הוא מכיל גם ויטמינים אחרים מקבוצת B ברמות קטנות יותר, כגון חומצה פנטותנית (ויטמין B5).

תירס (צילום: אינגאימג')
תירס (צילום: אינגאימג')

 על פי "קליבלנד קליניק", ישנם שמונה ויטמינים מקבוצת B המסייעים לגוף להמיר פחמימות לאנרגיה. בפרט B9 (הידוע גם בשם חומצה פולית) שמסייע לבריאות הכבד, העור והשיער, וגם עוזר לשמור על תפקוד בריא של מערכת העצבים. ויטמין B6, לעומת זאת, הוא אחד הוויטמינים מקבוצת B הידועים כמסייעים לתפקוד קוגניטיבי.

בתירס תוכלו למצוא גם ניאצין, הידוע גם בשם ויטמין B3. ויטמין B זה נקשר לדברים כמו עור בריא, עיכול טוב יותר ומערכת עיכול בריאה. מומלץ למבוגר הממוצע לקבל 16 מיליגרם ניאצין ליום.

למרות כל הסגולות והיתרונות שלו, התירס יכול להחמיר את המצב אצל אנשים שסובלים מתסמונת המעי הרגיז (IBS). דו"ח שפורסם בכתב העת "Journal of Nurse Practitioners" מצא כי בין כל המזונות הקשורים להחמרה בתסמיני IBS, הנפוצים ביותר הם בננות, פירות הדר, בצל, תפוחי אדמה, מוצרי חלב מסוימים ודגנים כמו חיטה, שיבולת שועל, שעורה ותירס.