הרופא והאפידמיולוג פרופסור טים ספקטור חשף ל"דיילי רקורד" הבריטי כי ארוחת הבוקר שאכל במשך 10 שנים גרמה לו לעלות 10 קילוגרמים מבלי לדעת בכלל. בשיחה עם מומחה הדיאטה של הסלבריטאים מייקל מוסלי בפודקאסט שלו ב-BBC סיפר כי הבחין בעלייה ברמות הסוכר בדם בבוקר מיד לאחר שאכל את ארוחת הבוקר שלו אותה החשיב לארוחה בריאה. 

צהוב עולה: מה קורה לגוף שלכם כשאתם אוכלים תירס?

אז מהי למעשה ארוחת הבוקר אותה אכל במשך שנים, אשר הביאה לעלייה כה חדה בסוכר בדם ובמשקל?

הפרופסור סיפר כי נהג לאכול בכל בוקר טוסט מלחם חום עם ריבה לשתות כוס מיץ תפוזים ותה עם חלב דל שומן. כאשר השתמש במד סוכר לאחר מכן, הבחין בנתון מדאיג; טווח הסוכר שלו היה זהה לשל חולי סוכרת. אולם, את דבריו מסייג הרופא בכך שאין זה תקף לגופו של כל אדם, כך למשל רמות הסוכר בדם של אשתו הגיבו אחרת לאותה ארוחת בוקר.

במקרה שלו, הוא נדרש לעבור לארוחת בוקר עתירת שומן, הכוללת יוגורט מלא בשומן עם קצת אגוזים וזרעים וכל סוג של פירות יער, קפואים או טריים בהתאם לעונה. בנוסף, זנח את התה לטובת הקפה שלטענתו "טוב לחיידקי המעיים". 

מוזלי  (צילום: אינג אימג')
מוזלי (צילום: אינג אימג')

"זה עשה הבדל דרסטי. ראיתי מיד שהשינוי הוריד לי את הסוכר" סיכם. "לא הייתה לי עלייה בסוכר, גם לא הרגשתי כמעט רעב בשעה 11 בזמן העבודה. אני לא הרגשתי שאני צריך לאכול ארוחה. הרגשתי טוב יותר באופן כללי".