עולם הדיאטות לא מפסיק לגדול ולהתפתח כאשר אחת לכמה זמן צצה לה דיאטה חדשה שמבטיחה ירידה במשקל. פעם זו תזונה ללא גלוטן וסוכר, פחות פחמימות ויותר שומנים, תזונה ים תיכונית. דו"ח שפרסם "Health Shots" קבע כי בין מזונות-העל נמצאים זרעים קטנים שלהם יתרונות גדולים בזכות תכולתם התזונתית שמסייעת לירידה במשקל.

"נוסע בזמן" מ-2671 חשף: "אלו אסונות הטבע הצפויים בשנים הקרובות"
פיצה עם ענבים? מה ששמעתם. יצאנו לטעום

על פי הדו"ח, הזרעים מכילים חומרים מזינים חיוניים עתירי חלבון המעניקים תחושת שובע ואנרגיה. הם גם מלאים בסיבים המסייעים לעיכול ומכילים חומרים מזינים אחרים כגון אומגה 3, ויטמינים ומינרלים, השומרים על איזון הורמונלי ושולטים במשקל הגוף.

הדו"ח מציין כי זרעים אינם מרכיבי קסם שיעזרו לכם לרדת במשקל באופן מידי, אבל שילוב שלהם בתזונה יחד עם מזונות בריאים אחרים ופעילות גופנית יכול לעזור לכם לרדת במשקל.

איזה זרעים יסייעו לכם להשיל מעצמכם את הקילוגרמים המיותרים?

גרעיני דלעת

גרעיני דלעת עשירים בחלבונים, סיבים ושומנים בריאים המעניקים תחושת שובע. מחקרים הראו כי מגנזיום בגרעיני דלעת עוזר לווסת את רמת הסוכר בדם וכי ברזל מגביר אנרגיה. בגרעיני הדלעת יש גם אבץ, אשר מסייע להגביר את חילוף החומרים.

זרעי שומשום

זרעי שומשום מלאים בחלבון צמחי ושומנים בריאים ומהווים תוספת מושלמת לכל דיאטה. היתרונות של השומשום נעים בין תחושת שובע למשך זמן רב יותר וחיזוק בריאותם של מערכת העיכול, הלב והמוח.

שומשום (צילום: אינגאימג')
שומשום (צילום: אינגאימג')

זרעי פשתן

זרעי פשתן יכולים להיות בן הלוויה המושלם במסע ההרזיה שלכם, ולהביא שפע של יתרונות לצלחת. הם עשירים בסיבים, חומצות שומן, אומגה 3 ותכונות אנטי דלקתיות, וכל אלה יכולים לסייע לכם להיפטר מעודף המשקל. כמו כן, אכילת זרעי פשתן מסייעת לבריאות הלב ולפעילות המוח.

זרעי פשתן (צילום: אינגאימג')
זרעי פשתן (צילום: אינגאימג')

גרעיני חמניות

גרעיני חמניות הם מקור אנרגיה קטן של חומרים מזינים עמוסים בחלבון ושומנים בריאים, מה שהופך אותם לתוספת אידיאלית לתפריט. הם מכילים סיבים שמעניקים תחושת שובע לאורך זמן, לצד שפע של ויטמינים ומינרלים.

זרעי צ'יה

מחקר שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת "הרווארד" שבארצות הברית מצא כי זרעי צ'יה מפחיתים את התיאבון ומסייעים לירידה במשקל. הם מכילים סיבים, חומצות שומן, אומגה 3, חלבון וחומרים מזינים אחרים שיקדמו אתכם אל היעד.